728 x 90

رومانی - انجمن حمایت از حقوق پناهندگان - بیانیه همبستگی با مردم ایران در سالگرد قیام آبان ۹۸

رومانی - انجمن حمایت از حقوق پناهندگان بیانیه همبستگی با مردم ایران در سالگرد قیام آبان ۹۸
رومانی - انجمن حمایت از حقوق پناهندگان بیانیه همبستگی با مردم ایران در سالگرد قیام آبان ۹۸

رومانی - انجمن حمایت از حقوق پناهندگان

بیانیه همبستگی با مردم ایران در سالگرد قیام آبان ۹۸

رژیم ایران در ظرف چند روز ۱۵۰۰ تن را کشت

۱۲۰۰۰ نفر را دستگیر و شروع به شکنجه کرد

و اکنون با استراتژی گرفتن تلفات گسترده در همه‌گیری کرونا

درپی مقابله با خطر اعتراضات سراسری جدید است

ما بار دیگر بر تشکیل یک هیات تحقیق بین‌المللی

برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان

به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کنیم

جهان به‌خوبی اعتراضات مردم ایران در نوامبر ۲۰۱۹ – آبان ۱۳۹۸را به یاد دارد. در این اعتراضات رژیم ایران یک بار دیگر دست به جنایت جدیدی زد. این بار در سراسر ایران اینترنت را برای مدت ۱۰روز کاملاً مسدود کرد و شروع به‌قتل عمد معترضان کرد و در ظرف چند روز ۱۵۰۰تن را کشت، ۱۲۰۰۰نفر را دستگیر و شروع به شکنجه کرد.

در شهریور امسال نوید افکاری ۲۷ساله، و قهرمان ملی کشتی ایران، به‌رغم اعتراضات گسترده داخلی و بین‌المللی به‌خاطر شرکت در اعتراضات سال۱۳۹۷ در ایران در شهر شیراز پس از شکنجه‌های شدید اعدام شد.

ایران در شرایط کنونی طبق آنچه که معاون وزارت بهداشت رژیم گفته درگیر یک توفان پاندمی کرونا است. رژیم ایران آگاهانه و عمداً مردم ایران را در برابر ویروس مرگبار کرونا بی‌پناه گذاشته است، زیرا استراتژی رژیم ایران گرفتن تلفات گسترده و زمین‌گیر کردن مردم ایران در برابر خطر اعتراضات سراسری جدید است.

ما مطلع هستیم که ثروت نهادها و مؤسسات تحت کنترل خامنه‌ای بیش از هزار میلیارد دلار است. اما از این دارایی و سرمایه و امکانات که متعلق به مردم ایران است تا امروز هیچ بخشی از آن، صرف بهداشت و درمان نشده است و حقوق پرستاران و پزشکان را نمی‌دهند در حالی‌که بسیاری از پرسنل پزشکی در اثر کرونا جان‌باخته‌اند.

از طرف دیگر، با توجه به سیاست کشتار انبوه رژیم در پاندمی کرونا و بی‌پناه رها کردن پزشکان، کادر درمانی، معلمان و دانش‌آموزان ایران تاکنون، منجر به کشته شدن صدها نفر از آنان گردیده است.

ما خواستار اقدام سریع دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق‌بشر؛ شورای حقوق بشر ملل متحد و گزارشگران ذیربط و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای نجات جان صدها پزشک و پرستار و کادر درمانی در ایران و روبه‌رو شدن صدها دانش‌آموز و معلم بدون پناه در مقابله با کرونا و جلوگیری از مرگ آنها هستیم. ما خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران و توقف فوری شکنجه مستمر آنان و جلوگیری از یک فاجعه بزرگ انسانی در مقابله با ویروس مرگبار کرونا در زندانها هستیم و بار دیگر بر تشکیل یک هیات تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کنیم.

انجمن حمایت از حقوق پناهندگان در رومانی

رئیس- انه ویورل

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d9dddfd-7d6f-4586-a200-07f6c4c97251"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات