728 x 90

روزنامه العرب چاپ لندن: راه ایران به بیت‌المقدس از کربلا تا غزه

جنگ در غزه
جنگ در غزه

روزنامه العرب چاپ لندن:

راه ایران به بیت‌المقدس از کربلا تا غزه

رژیم ایران در کمتر از۳۰ سال کاری را با جهان عرب انجام داد

که اسراییل در بیش از۷۰ سال قادر به انجام آن نبود

بنابراین تهدید رژیم ایران برای امنیت ملی اعراب بیش از تهدید اسراییل بود

 

رژیم ایران از لحاظ تاریخی به موضوع فلسطین توجهی ندارد

و هرگز ثابت نکرده که برای ادامه حیات و حتی پناه دادن به یک فلسطینی

کمکی کرد باشد

 

با وجود این‌که رژیم ایران شعارهای اسلامی سر می‌دهد

اما هیچکس به اندازه آنها به اسلام و مسلمین اهانت نکرده است

 

روزنامه العرب- ۲۷مهر۱۴۰۲

راه ایران به بیت‌المقدس از کربلا تا غزه

اسرائیل به ایران که از سال ۱۹۷۹ رابطه خوبی با اسراییل نداشته است، اعتماد ندارد، ولو این‌که اسراییل در سال ۱۹۸۵ موشکهای TOW را به‌عنوان کمک به جنگ علیه عراق، دشمن مشترک آنها، به این کشور عرضه کرد. این موضوع را قرارداد ایران ـ کنترا که تحت نظارت مستقیم آمریکا و به درخواست این کشور انجام شد، فاش کرد. با وجود این، رژیم ایران که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند، پس از ورود به حراج مسأله فلسطین و تصمیم به آزادسازی بیت المقدس، اما با دور زدن کربلا، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل را رها نکرد. اگر چه آمریکایی‌ها پس از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ و خلاص شدن از صدام حسین دشمن مشترک خود با رژیم ایران، جاده کربلا را برای رژیم ایران قابل عبور کرده بودند، اما رژیم ایران [که کربلا را در اختیار داشت] غزه را بر کربلا افزود، بنابراین [حالا دیگر] راه آزادسازی بیت‌المقدس از غزه می‌گذشت.

هدف اصلی رژیم ایران از کاری که بواسطه تلاش برای تسلط بر کشورهای عربی انجام داد، آزادسازی اورشلیم نبود. بلکه هدف اصلی‌اش این است که به‌عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌یی موازی با اسراییل به‌رسمیت شناخته شود. البته اسراییل به‌دلیل آگاهی از حیله گری، کین توزی و فریب‌کاری رژیم ایران، قرار گرفتن در همسایگی آن، برایش نه خوشایند بود و نه با آن احساس آرامش می‌کرد. زیرا با وجود این‌که رژیم ایران شعارهای اسلامی سر می‌دهد اما هیچکس به اندازه آنها به اسلام و مسلمین اهانت نکرده است.

العرب می‌افزاید: رژیم ایران در کمتر از۳۰ سال کاری را با جهان عرب انجام داده است که اسراییل با بیش از ۷۰سال خصومت آشکار و پنهان قادر به انجام آن نبود. بنابراین، تهدید گسترده و چند وجهی رژیم ایران برای امنیت ملی عربی بیش از تهدید محدود اسراییل با چهره آشکارش، بود. رژیم ایران همیشه برای اعراب خطرناکتر از اسراییل بوده و هست. در سال ۱۹۸۲، اسراییل بیروت را اشغال کرد، اما رژیم ایران از طریق عوامل خود، با بیروت، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم چهار پایتخت عربی دمشق، بغداد و صنعا را اشغال کرده است.

العرب در ادامه می‌افزاید: رژیم ایران از لحاظ تاریخی به موضوع فلسطین توجهی ندارد و هرگز ثابت نکرده است که برای ادامه حیات و حتی پناه دادن به یک فلسطینی کمکی کرده باشد. . آنچه رژیم ایران به‌دنبال آن است چیزی فراتر از عادی‌سازی است. باید اسراییل [هژمونی] آنرا به‌عنوان یک قدرت منطقه‌یی به‌رسمیت بشناسد تا دوستی‌اش را بپذیرد. این همان چیزی است که نظام سیاسی عرب اگر می‌خواهد جاده بیت‌المقدس بر اساس قوانین بین‌المللی قابل عبور باشد باید نسبت به آن هشیار باشد و آنرا در محاسبات خود بگنجاند.

(روزنامه العرب- لندن ۲۷مهر ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/170666aa-03c0-451a-a30b-922088378a6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات