728 x 90

روحانی: مهمترین پرونده در دست دولت بعدی باز هم مذاکره است

آخوند روحانی
آخوند روحانی

آخوند روحانی در آخرین گفتگوی زنده تلویزیونی خود دوشنبه شب ۱۱مرداد گفت مصوبه مجلس مانع به نتیجه رسیدن توافق شده است ولی هنوز فرصت برای نتیجه گرفتن از مذاکرات برجام هست.

آخوند روحانی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین پرونده روی میز رئیسی جلاد گفت: به‌نظر من، مهمترین پرونده‌یی که دست دولت سیزدهم قرار می‌گیرد و آن باید راجع به آن تصمیم بگیرد، باز هم مسأله مذاکره است، باز هم مسأله تعامل با دنیاست، به اعتقاد من، ما هیچ راهی برای رفع تحریم، برای این‌که تحریم‌ها را برداریم، هیچ راهی در کوتاه مدت، ... در کوتاه مدت باز هم ما نیاز داریم که با مذاکره، تحریم را برداریم، و مسائل اقتصادی. مسائل اقتصادی که برخی از آنها نیاز دارد به این‌که: مردم اعتماد بیشتری به آینده داشته باشند، یعنی آینده را روشن‌تر ببینند تا حاضر شوند راجع به آنها سرمایه‌گذاری بکنند.

آخوند روحانی درباره تحریمها و بی‌نتیجه بودن مذاکرات وین گفت: با مصوبه مجلس، دولت بعدی هم نمی‌تواند در مذاکرات هسته‌یی به توافق برسد وقتی ما به دنیا می‌گوییم فقط در بخش هسته‌یی با شما صحبت می‌کنیم باید محدودیت نتیجه را هم بپذیریم ما به دنیا گفته‌ایم فقط در مسأله هسته‌یی صحبت می‌کنیم‌ اما بانکها فقط به این مسأله توجه نمی‌کنند توقعاتی که ما داریم با مذاکرات ما نمی‌خواند در مصوبه مجلس گفته شده تمام تحریم‌ها باید برداشته شود، می‌شود همه این تحریم‌ها را برداشت اما مذاکرات دیگری را می‌طلبد.

آخوند روحانی درباره مبارزه با فساد و ریشه فساد در نظام آخوندی گفت: مبارزه با فساد اصلاً در اختیار نیروی انتظامی بود. ما دیدیم نمی‌شود آمدیم گفتیم که در خلیج‌فارس مثلاً سپاه بیاید وارد عمل بشود یک مصوبه گذراندیم در شورای امنیت ملی باز هم حل نشد. به‌هرحال سپاه هم آمد باز حل نشد. و خیلی از کارهای دیگر دادگاههای ما بسیاری از پرونده‌ها را دارند رسیدگی می‌کنند باز هم ادامه پیدا کند یعنی حل نمی‌شود!

روحانی در رابطه با تاثیر تحریمهای آمریکا بر فروش نفت نظام آخوندی گفت: در ۹۷ که ترامپ از برجام خارج می‌شود، در واقع تحریم آمریکا برمی‌گردد، نفت دیگر یک میلیون بشکه نیست، یعنی در سال۹۲ که ما شروع کردیم، یک میلیون بشکه در واقع مجاز بود فروش نفت. اما در سال۹۷ نفت به‌طور کامل مورد تحریم قرار گرفت و وقتی که آمریکا تحریم کرد، همه ذهنیتهای دنیا این بود که کشورهای دیگر یا شرکتهای دیگر، ممکن است جرأت کنند که با ما کار کنند با یک تخفیفی، اما هیچ کشوری جرأت نکرد با ما کار بکند و ما با یک شیوه‌هایی خاصی توانستیم، مقدار کمی از نفتمان را به فروش برسانیم، یعنی ما امروز در جلسه صبح ما، وزیر نفت ما اعلام کرد که ما در این دو سال اخیر، ۱۱۶میلیارد دلار کمتر در سه سال اخیر، ۱۱۶میلیارد دلار کمتر از آنچه که لازم بوده، نفت فروختیم، خب این شرایط برای ما ایجاد شد،

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7e48b28-1bcb-4cc7-940e-a4f08b3d16ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات