728 x 90

رسانه حکومتی: سهم ایران از اقتصاد جهانی نسبت به ۴۰ سال قبل نصف شده است

بحران  اقتصادی
بحران اقتصادی

درباره وضعیت وخیم اقتصادی رژیم، یک رسانه حکومتی به‌نام ساعت ۲۴ نوشت: میانگین رشد اقتصادی در ایران معادل ۴ دهم درصد یا نزدیک به صفر بوده است. در بیرون از ایران نیز سهم ما از اقتصاد جهانی نسبت به ۴۰سال قبل نصف شده و در حال حاضر جایگاه ایران به انتهای زنجیره ارزش آسیایی (تامین‌کننده انرژی و مواد اولیه) تقلیل یافته است. سهم ایران از تجارت جهانی نیز به دودهم درصد رسیده است. پیآمد رشدهای ناپایدار و روند کاهنده آن به هر دلیل که رخ داده باشد، به از دست رفتن اعتماد عمومی نسبت به کارآمدی نظام سیاسی منجر شده و در بیرون از مرزها نیز به از دست رفتن اقتدار منطقه‌یی منجر خواهد شد.

این منبع حکومتی می‌افزاید: بانک جهانی در آمارهای جدید خود درباره اقتصاد ایران می‌گوید، تولید ناخالص داخلی کشور بر اساس قیمت جاری دلار آمریکا در سال گذشته به زیر ۱۹۲میلیارد دلار رسیده که کمتر از نصف سال۲۰۱۷ و کمتر از یک‌سوم سال۲۰۱۲ است. جایگاه اقتصادی جمهوری اسلامی نیز طی سه سال گذشته از رده ۳۱ در میان کشورهای جهان به ۵۱ سقوط کرده است. (سایت ساعت۲۴ رژیم۲۰ شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2139fbdf-25d8-4eb1-a273-81155976123d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات