728 x 90

سالانه در جاده‌های کشور حدود ۱۷هزار نفر کشته و ۲۵۰هزار نفر دچار آسیب می‌شوند

تصادفات جاده ای
تصادفات جاده ای

روزنامه حکومتی ستاره صبح ۲۷فروردین، به‌نقل از سازمان مدیریت بحران کشور به جاده‌های مرگبار در حاکمیت آخوندی اعتراف کرد که تلفات ناشی از آ‌ن «هر سال در جاده‌ها ۱۷۰۰۰نفر کشته، ۲۵۰هزار نفر مصدوم» را به‌دنبال دارد.

ستاره صبح نوشت: طبق اعلام ریاست سازمان مدیریت بحران کشور، سالانه در جاده‌های کشور حدود ۱۷هزار نفر کشته و ۲۵۰هزار نفر دچار آسیب می‌شوند که حداقل ۱۰درصد آنها برابر با ۲۵هزار نفر، دچار معلولیت می‌شوند که این معلولیتها ارقام نجومی‌ توان‌بخشی و دیگر هزینه‌ها را تحمیل می‌کند. طبق اعلام سازمان بهزیستی کشور، تصادفات رانندگی مشکلی اجتماعی هستند و متأسفانه کشور ما از نظر تعداد تصادفات و مرگ‌ومیر ناشی از آن در رتبه بالایی قرار دارد. حوادث رانندگی یکی از علل مهم معلولیت به‌ویژه آسیب‌های نخاعی است.
در این گزارش به‌نقل از خبرگزاری حکومتی ایرنا آمده است: طبق گزارشها سازمان بهزیستی کشور، سالانه به‌طور متوسط حدود ۲۵۰۰نفر در کشور دچار آسیب نخاعی می‌شوند که بیش از ۵۰درصد آنها ناشی از حوادث جاده‌یی است. برآوردها نشان می‌دهد که فقط هزینه‌های مراقبت، اقلام تجهیزات بهداشتی و توان‌بخشی، مناسب‌سازی منزل و معیشت برای هر فردی که در اثر حادثه یا تصادف دچار آسیب‌های نخاعی یا جسمی می‌شود حداقل ماهانه ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. به‌طور متوسط سالیانه حدود ۲۵۰۰نفر از افراد در کشور دچار آسیب نخاعی می‌شوند که بیش از ۵۰درصد آنها ناشی از حوادث جاده‌یی است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایران با برآورد نرخ ۲۰.۵مرگ به ازای هر ۱۰۰.۰۰۰نفر جمعیت در رتبه ۱۱۳ از ۱۷۵کشور قرار دارد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a9b7c9d-1a8c-49e3-8467-5ab683d7fa1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات