728 x 90

رزمایش نیروی دریایی آمریکا در واکنش به تهدیدات رژیم ایران در خلیج‌فارس

رزمایش دریایی آمریکا
رزمایش دریایی آمریکا

نیروی دریایی آمریکا در واکنش به تهدیدات سپاه پاسداران رژیم ایران علیه امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج‌فارس اقدام به مانور دریایی در نزدیکی سواحل ایران کرده است.
العربیه روز ۲۰آبان به‌نقل از وبگاه «تاریخ جنگ» نوشت؛ این رزمایش که در آن یک ناوگان آمریکایی متشکل از تعدادی ناوشکن و رزمناو شرکت داشتند، طی روزهای ۴ تا ۶نوامبر ۲۰۲۱ در «سواحل ایران» برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این رزمایش دریایی برخی از کشتیها از تسلیحات سبک جنگی به‌منظور «آ‌زمایش مهارت و آمادگی خدمه» استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش وبگاه «‌تاریخ جنگ» این رزمایش دریایی در زمانی صورت می‌گیرد که پیش از این قایق‌های تندرو سپاه پاسداران رژیم آخوندی در یک مانور پوشالی یک نفتکش با پرچم ویتنام را توقیف کرده بودند.
به‌دنبال ترکیدن بادکنک قدرت‌نمایی رژیم و سپاه پاسداران خبرگزاری رویترز ۱۹آبان نوشت: مانیتور کنندگان نفتکشها گفتند نفتکش ویتنامی که طبق گفته مقامات آمریکایی توسط رژیم ایران در ماه گذشته میلادی توقیف شده بود، ایران را ترک کرده و وارد دریای عمان شده است.
در همین حال مجلس ارتجاع برای رفع و رجوع این رسوایی با صدور بیانیه مسخره‌یی با ۲۵۵ امضا، آزاد کردن نفتکش ویتنامی را که نشانه فضیحت است، موفقیت ماندگار توصیف کرد و آن را به ولی‌فقیه ارتجاع تبریک گفت. (خبرگزاری مجلس رژیم ۱۹آبان)
همزمان سخنگوی سنتکام یک بلوف دیگر رژیم آخوندی که گوئیا در مانور خود دو پهپاد آمریکایی را با دادن هشدار از منطقه دور کرده، کذب محض دانست و گفت: «ما با گزارشهای غلط و دروغ رژیم ایران در این روزها آشنا هستیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0596f5c-4a65-4417-941b-ad4b1bd96dc1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات