728 x 90

ربیعی وزیر کار روحانی برکنار شد، ربیعی: یک روز در تهران ۱۲هزار میلیشای مجاهدین رژه می رفتند

تشنیج و در گیری در مجلس هنگام استیضاح وزیر کار  ربیعی
تشنیج و در گیری در مجلس هنگام استیضاح وزیر کار ربیعی

در جلسه علنی امروز مجلس ارتجاع علی ربیعی وزیر کار روحانی استیضاح و برکنار شد.

ربیعی با ۱۲۹رأی مثبت در برابر ۱۱رأی منفی و ۳رأی ممتنع استیضاح شد.

علی ربیعی در جلسه استیضاح با نگرانی از مجاهدین گفت:‌

من ۴۰ سال خدمت کردم در این ۴۰ سال بحرانهای زیادی دیدم. یادم است یک روز در تهران ۱۲۰۰۰ نفر میلیشیا در توپخانه رژه می رفتند. در هر شهری۱۰۰۰تا میلیشیا رژه رفتند ...  ما امروز داریم اعتمادمان رو تو جامعه از دست می دهیم نقاط اتصال مون رو داریم تو جامعه از دست می دهیم .

جلسه استیضاح ربیعی به تشنج و حتی درگیری فیزیکی دو عضو مجلس کشیده شد.

خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس ـ با عنوان:‌ «وزیر کار هم به جمع بیکاران پیوست» این خبر را درج کرد و نوشت: «صحن علنی مجلس شاهد درگیری دیگری بر سر این استیضاح بود.

یکی از موافقان استیضاح در مخالفت با عملکرد وزیر کار حسین مقصودی نماینده سبزوار بود که پس از ارائه سخنانش هنگامی که به سمت صندلی خود می‌رفت میرزایی نیکو عضو فراکسیون امید مجلس با فریاد اعتراضات خود را نسبت به سخنان مقصودی بیان کرد».

در همین حال مقصودی به سمت صندلی میرزایی نیکو رفت و ضمن آن دچار درگیری لفظی شدند. این درگیریها تا جایی ادامه پیدا کرد که مقصودی نماینده سبزوار اقدام به برخورد فیزیکی به سمت میرزایی نیکو کرد.

 

هشت میلیون جوان بیکار داریم به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیجی ۱۷مرداد۹۷:‌

جاسمی عضو کمیسیون امنیت در موافقت با استیضاح وزیر کار دولت روحانی با نگرانی از خشم لشکر جوانان بیکار گفت:‌

آقای ربیعی شما وزیر بیکارها هستید، در مورد هشت میلیون جوان بیکار سخن بگویید؛ پدر این مملکت را همین آمار و ارقام دروغ درآورده است، همین آمارهای دروغی که ما پشت تریبون ها اعلام می‌کنیم، اعم از دختر و پسر جوان بیکار در کشور داریم و این‌هایی که در کف خیابان می‌آیند همه از خوشبختی‌شان است!.

 

تا کنون چه گلی بر سر این کشور زده‌اید؟

مقصودی عضو مجلس ارتجاع در موافقت با استیضاح ربیعی گفت: مردم عزیز، امروز برنامه تلویزیونی و شویی که آقای ربیعی و همدستان در مجلس به‌وجود آوردند مشاهده کردند.جناب آقای رئیس‌جمهور امروز وزیر مقصر نیست، بلکه شما مقصر اصلی هستید، شمایی که ادعای آشتی ملی و اتحاد ملت را دارید، اما وزیری که با رأی ناپلئونی و نیمی از رأی سوخته مانده است در این وزارتخانه عریض و طویل نگه داشته‌اید.

آقای ربیعی شما اند لابی‌گری و با احساسات مردم بازی‌کردن هستید، شما اند همه فتنه‌های اصلی بوده اید که امروز مردم را به نظام بی‌اعتماد کرده است؛ آقای وزیر شما از اوایل انقلاب تا کنون در مملکت مسئولیت داشته‌اید، چه گلی بر سر این مملکت‌ زده‌اید جز این‌که در بین این کارگران و کارفرمایان اختلاف ایجاد کرده‌اید.

 

نگرانی از جوانان شورشی

مقصودی عضو مجلس ارتجاع با نگرانی از خشم کارگران و جوانان ایران گفت:‌ جوانان عزیز خود را به‌خاطر سومدیریت و کابینه فرسوده فدا کرده‌ایم؛ آقای وزیر آیا از شرکت شستا خبر دارید؟ گروه‌های هدفی که در شرکت شستا جز بی‌بضاعت‌ترین اقشار جامعه هستند از آنها خبر دارید چگونه فعالیت می‌کنند؟ و انتصابات بر چه نحوه‌ای است؟ از کارگرانی که با حقوق ۵۰۰هزار تومانی کار می‌کنند خبر دارید؟جناب آقای وزیر کارگرانی که به‌خاطر دفاع از حقوق خود شلاق خورده‌اند. کارگرانی که توسط کارفرما شلاق خورده‌اند و همچنین کارگران که در کشتی، در هواپیما از بین رفته‌اند شما چه کرده اید؟

آقای ربیعی وزیر بیکاری، فقر و نداری و همچنین وزیر کانونهای ورشکسته برای کارگران چه کرده اید؟

 

برکناری ربیعی به‌دلیل بن‌بست رویاروی با قیام مردم

خامنه‌ای در ۲۴تیرماه در حالی که دولت روحانی زیر فشار شدید باندهای رقیب برای تغییر در تیم اقتصادی دولتش بود به حمایت تمام‌عیار از دولت روحانی شتافت چرا که در شرایط شکننده رژیم امکان کمترین مانوری حتی در حد یک تغییر ساده در کابینه را نداشت و نگران بود که چنین اقدامی ممکن است همان جرقه‌یی باشد که به‌قول جهانگیری همه چیز را به آتش بکشد.

اما اکنون در حالیکه قیام مردم ایران در روزهای اخیر شعله ورتر شده است و خروش جوانان و مردم بپا خاسته هر روز در گوشه‌یی از کشور طنین‌انداز می‌شود رژیم آخوندی در بن‌بست رویارویی با قیام مردم ایران ناچار از جابه‌جایی مهره‌ها می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a19f5e37-a2d8-4d7a-8572-953d5d8483d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات