728 x 90

راه‌اندازی گشتهای جنایتکار موسوم به ارشاد با تأکید رئیسی جلاد

راه اندازی گشتهای جنایتکارانه موسوم به گشت ارشاد
راه اندازی گشتهای جنایتکارانه موسوم به گشت ارشاد

راه‌اندازی گشتهای جنایتکار موسوم به گشت ارشاد با تأکید رئیسی جلاد

سخنگوی نیروی سرکوبگر انتظامی: از امروز ۲۵تیر گشتهای خودرویی و پیاده با کسانی که هنجارشکنی می‌کنند برخورد می‌کنند این اقدام در پی تأکید رئیس‌جمهور و قوه قضاییه صورت می‌گیرد

 

به گزارش رسانه‌های حکومتی ۲۵تیر۱۴۰۲، پاسدار منتظرالمهدی از طرف نیروی سرکوبگر انتظامی اعلام کرد: پلیس از امروز ۲۵تیر با گشتهای خودرویی و پیاده، در سراسر کشور با آن دسته از کسانی که با پوشش خارج از عرف هم‌چنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند، ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

نیروی انتظامی خامنه‌ای با وقاحت ادعا کرد: این اقدام در پی مطالبات مردمی و خواستگاه گروهها و نهادهای مختلف اجتماعی و هم‌چنین تأکید رئیس‌جمهوری و قوه قضاییه صورت می‌گرد.

 

اعلام رسمی گشتیهای جنایتکار موسوم به ارشاد در حالیست که طی دو روز گذشته علاوه بر شبکه‌های اجتماعی در رسانه‌های حکومتی کلیپها و عکسهایی منتشر شده که نشان می‌دهد از شروع فعالیت سرکوبگرانه گشتهای ارشاد با ون‌هایی است که پلاک نیروی انتظامی دارند اما رنگهای آن متفاوت است. کلیپهای منتشر شده هم‌چنین حاکی دستگیریها و تهدیدهای سرکوبگرانه علیه زنان و صدور احکام ضدانسانی علیه دستگیر شدگان است.

تهدیدهای سرکوبگرانه گشت موسوم به ارشاد: «یا روسری را سر کن یا سوار ون شو. اگر معتقد به آزادی هستید من دست همه سارقین و متجاوزین را باز می‌گذارم تا حسابت را کف دستت بگذارند».

 

شبکه‌های اجتماعی از دو روز پیش اسناد احکام ضدانسانی قضاییه جلادان را منتشر کردند. در یکی از این احکام تنفرانگیز شستن میت به مدت یک ماه در غسالخانه تهران به‌علاوه ۳۱میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

اسناد احکام ضدانسانی قضاییه جلادان

روزنامه ایران ارگان دولت رئیسی جلاد با اعتراف به یکی از این اسناد نوشت: «انتشار حکم یک زن به‌خاطر حجاب که از سوی دادگاه، به یک ماه کار در غسالخانه تهران و شستن اموات محکوم شده است تعجب ناظران را برانگیخت».

 

هم‌زمان با دور جدید سرکوب زنان، معاون اول قضاییه جلادان گفت: «قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با کسانی که به‌صورت برنامه‌ریزی شده و معاندانه در موضوع حجاب هنجارشکنی می‌کنند برخورد کنند. قوه قضاییه وظیفه دارد از پلیس حمایت کند».

 

آخوند نقدعلی عضو مجلس ارتجاع نیز گفت: «در لایحه حجاب حداکثر بازدارندگی به گونه‌یی اعمال شده که نیازی به برخوردهای بعدی نباشد. ما نمی‌توانیم حکم شرع را به رفراندوم بگذاریم». (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۵تیرماه)

 

اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم با تأکید بر این راه‌اندازی مجدد گشتهای سرکوب ارشاد تصمیم دولت رئیسی است، گفت: بعید به‌نظر می‌رسد که با مجلس برای راه‌اندازی مجدد این گشتها هماهنگی صورت گرفته باشد دولت در این زمینه اقدامات خود را بر اساس قانون انجام می‌دهد. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۵تیرماه)

 

در همین حال، پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع گفت هنجارشکنی در مورد حجاب باید جرم انگاری شود و لایحه حجاب تا دو ماه دیگر به تصویب خواهد رسید و تاکنون مواد آن به ۶۰ماده افزایش یافته است. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۵تیرماه)

 

مسعود رجوی (۲۵تیر ۱۴۰۲): گشت ارشاد ارتجاع آخوندی را هر کجا پیدایش شود باید در هم کوبید. باید در برابر آن مقاومت کرد آنقدر که قیام دوباره شعله‌ور شود و ریش و ریشهٔ دیکتاتوری دینی را بسوزاند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/784ce7f2-84e0-4320-a872-fba1a73a2da9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات