728 x 90

رافائل گروسی در نشست شورای حکام آژانس: نگرانی‌ها دربارهٔ برنامه هسته‌یی ایران هم‌چنان پابرجا است

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

نشست شورای حکام روز دوشنبه به مدت ۴روز شروع شد. رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز در نشست شورای حکام اعلام کرد که با توجه به پاسخ‌گو نبودن رژیم ایران به پرسش‌های این سازمان در دو سال گذشته و عدم اجازه دسترسی کامل به تجهیزات نظارتی بر تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران، نگرانی‌ها دربارهٔ برنامه هسته‌یی ایران هم‌چنان پابرجا است.

نشست چهار روزه شورای حکام آژانس انرژی اتمی در مورد وضعیت همکاری رژیم ایران با آژانس در وین به مدت ۴روز ادامه دارد.

گروسی خطاب به شورای حکام گفت: «من هم‌چنان به‌شدت نگرانم که مواد هسته‌یی در تأسیسات از پیش اعلام نشده وجود داشته و آژانس از مکان نگهداری این مواد باخبر نیست».

وی افزود یکی از مواردی که به نگرانی فزاینده او دامن می‌زند این است که «پس از دو سال هم‌چنان موضوع پادمانی در ارتباط به چهار مکان در ایران که از پیش اعلام نشده، حل نشده است».

لاورنس نورمن در پیامی توئیتری نوشت:

رافائل گروسی به شورای حکام آژانس: من کماکان نگران مواد اتمی تعیین‌تکلیف نشده در ایران هستم و اماکنی که مواد اتمی در آن است. ولی برای آژانس شناخته شده نیست. در خلال دو سال گذشته در مورد امور پادمانی گفته شده در مورد ۴ مکان در ایران که به آژانس اعلام نشده من به‌طور فزاینده‌یی نگران بوده‌ام. این موضوعات حل نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2a6aef9-72d9-4001-8c38-4736cace6d52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات