728 x 90

رابرت پالادینو: آمریکا مصمم است رژیم ایران را از سراسر منطقه عقب براند

رابرت پالادینو- آمریکا مصمم است رژیم ایران را از سراسر منطقه عقب براند
رابرت پالادینو- آمریکا مصمم است رژیم ایران را از سراسر منطقه عقب براند

رابرت پالادینو سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: آمریکا با تمام قدرت، تحریم‌ها علیه رژیم ایران را اعمال می‌کند و نهادها و شرکتهایی که تحریم‌ها را نقض کنند، در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند.

آمریکا به فشار حداکثر بر رژیم ایران ادامه می‌دهد تا این‌که رهبری این رژیم تصمیم بگیرد رفتارش را تغییر بدهد و به خواست مردم احترام بگذارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شامل فعالیت‌های اقتصادی رژیم ایران در عراق هم می‌شود؟ گفت: رژیم ایران همسایگانش را مورد تهدید قرار می‌دهد و نیروهای دست‌نشانده را حمایت می‌کند و سراسر منطقه را بی‌ثبات می‌کنند و این چیزی است که آمریکا مصمم است رژیم ایران را عقب براند.

پالادینو افزود که آمریکا با تهاجم قدرت، تحریم‌ها را اعمال می‌کند و نهادها و شرکتهایی که در فعالیت‌های قابل تحریم شامل رژیم ایران شرکت می‌کنند در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند.

آمریکا به فشار حداکثر بر رژیم ایران ادامه می‌دهد تا این‌که رهبری این رژیم تصمیم بگیرد رفتارش را تغییر بدهد و به خواست مردم ایران احترام بگذارد و به میز مذاکره بازگردد.

همچنین رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت‌خارجه در بریفینگ مطبوعاتی ۲۳ اسفند ۹۷ گفته بود: دخالت شرورانه رژیم ایران به‌خوبی شناخته شده است. احترام نگذاشتن این کشور به حق حاکمیت همسایگانش به‌خوبی به نمایش گذاشته شده است و این یک دخالت شرورانه است که آمریکا کماکان با آن مقابله می‌کند.

 

رابرت پالادینو در پاسخ به سؤالی درباره شبه‌نظامیان وابسته به رژیم‌ آخوندی در عراق گفت: گزارش حقوق‌بشر خودش بیانگر این است که ما نسبت به هر نقض حقوقی از جانب نیروهای مسلح فرقه‌گرا عمیقاً نگران هستیم. بسیاری از این نیروهای مسلح با رژیم ایران هم‌سو هستند. به همین دلیل رژیم ایران در این نقض حقوقهای آنها مسئولیت مشترک دارد. ایران از این گروهها استفاده کرده است که امنیت، ثبات و حق حاکمیت عراق را متزلزل کند. قاسم سلیمانی و نیروی قدس وی فعالآنه پیگیر این هستند که از این نیروها استفاده کنند تا مردم عراق را مرعوب سازند. معاون فرمانده نیروهای حشدالشعبی ابو المهندس در یک پیام ویدئویی وفاداری خود را نه به عراق بلکه به قاسم سلیمانی اعلام می‌کند. و این بی‌احترامی به حق حاکمیت عراق و اراده مردم عراق را تضعیف می‌کند.

 

معاون سخنگوی وزارت‌خارجه افزود: ما به حق حاکمیت دولت عراق برای انجام سیاست خارجی خود برای منفعت مردم عراق احترام می‌گذاریم. ما فکر می‌کنیم که این شرم‌آور است که همسایگان عراق الزاماً این‌طور نگاه نمی‌کنند. رژیم ایران از همکاری با عراق صحبت می‌کند ولی همان‌طور که وزیر پمپئو همین دیروز اشاره کرد، اقدامات رژیم ایران هدفش برانداختن حق حاکمیت عراق است و این‌که عراق را وابسته به ایران بکند و عراق را تبدیل به یک حکومت تابع خودش بکند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08e6ab85-3a02-4e60-b3d1-e9f1633f7700"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات