728 x 90

رابرت مالی: ما باید با همه گزینه‌ها برای رسیدگی به برنامه هسته‌یی ایران روبه‌رو شویم

رابرت مالی
رابرت مالی

رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، روز چهارشنبه ۲۱مهر در گفتگویی با اندیشکده کارنگی پیرامون مذاکرات برجام با اشاره به عدم حضور رژیم ایران در مذاکرات گفت: «ما برای سازگاری با یک واقعیت متفاوت آمادگی داریم؛ واقعیتی که در آن ما باید با همه گزینه‌ها برای رسیدگی به برنامه هسته‌یی ایران روبه‌رو شویم».
وی در این گفتگو اضافه کرد: «این انتخابی است که ایران با آن روبه‌رو است آیا آنها آماده بازگشت به آن هستند یا می‌خواهند راه متفاوتی را در پیش بگیرند؟ هر روزی که می‌گذرد، هر روزی که آنها به میز مذاکره بازنمی‌گردند و در اظهاراتشان می‌گویند چیز کمی از مذاکرات وین به دست آمده است، ما بخشی از پاسخ ایران را دریافت می‌کنیم».


رابرت مالی در ادامه ضمن هشدار به رژیم ایران که نمی‌تواند آمریکا را وادار به امتیازدهی در توافق هسته‌یی کند، در حالی‌که کم‌کاری می‌کند و حاضر به همکاری در زمینه اقدامات هسته‌یی خود نیست گفت: «ما واقع‌بین هستیم… ما می‌دانیم که احتمال زیادی وجود دارد که ایران مسیری متفاوت [از بازگشت به برجام] را انتخاب کند. … ما باید با دیگر متحدان خود در منطقه هماهنگ باشیم. ما باید خود را برای جهانی آماده کنیم که … در آن ایران هیچ محدودیتی در برنامه هسته‌یی خود ندارد و ما باید گزینه‌هایی را برای برخورد با آن در نظر بگیریم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a0ee78d-0a86-46e5-af75-5a651e0b4815"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات