728 x 90

رابرت مالی: بدون آزاد کردن گروگانها، بسیار بعید است که مذاکرات وین به‌نتیجه برسد

رابرت مالی نماینده ویژه امور ایران در دولت بایدن
رابرت مالی نماینده ویژه امور ایران در دولت بایدن

رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در گفتگوهای احیای برجام، طی سخنانی گفت، بعید است آمریکا بدون آن‌که رژیم ایران چهار شهروند آمریکایی گروگان را آزاد کند، با رژیم ایران به توافقی برسد.
رویترز روز یکشنبه ۳بهمن به‌نقل از رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نوشت: به‌رغم تکرار موضع دیرین آمریکا مبنی بر این‌که مسأله چهار آمریکایی گرفتار در ایران از مذاکرات هسته‌یی جدا است، تأکید کرد آزادی آنها برای رسیدن به توافق هسته‌یی یک پیش‌شرط است.
مالی گفت: اینها موضوعاتی جدا هستند. در حالی که چهار آمریکایی بی‌گناه در گروگان رژیم ایران هستند تصور بازگشت به توافق هسته‌یی برای ما بسیار دشوار است.
حتی در حالی که ما به‌طور غیرمستقیم با رژیم ایران در مورد پرونده هسته‌یی مذاکره می‌کنیم، به‌طور غیرمستقیم نیز با آنها گفتگو می‌کنیم تا از آزادی گروگانهایمان اطمینان حاصل کنیم.

گروه‌های حقوق بشری، رژیم ایران را متهم کرده‌اند که از شهروندان خارجی بازداشت شده برای به دست آوردن اهرم‌های فشار و باج دیپلماتیک استفاده می‌کند. قدرتهای غربی مدتها است که خواستار آزادی شهروندان خود در ایران شده‌اند و می‌گویند آنها زندانیان سیاسی هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f1b2587-138f-4891-94ec-6fb78c9b8635"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات