728 x 90

رئیس سازمان برنامه و بودجه رژیم: دستمزد کارگران را اضافه نمی‌کنیم تا تورم هم بالا نرود!!!

دستمزد کارگران
دستمزد کارگران

اخیراً رئیس سازمان برنامه و بودجه رژیم (مسعود میرکاظمی) گفت: دستمزدها را سال آینده افزایش چندانی نمی‌دهیم تا تورم هم بالا نرود! استدلالی ضدمردمی آن هم در حالی‌که بزرگ‌ترین گروه دستمزدبگیران، ۱۴میلیون کارگری هستند که دستمزد پایه آنها ساعتی فقط ۴۰سنت است و برای آب آشامیدنی گرفته تا نان و بلیط مترو و پوشاک و اجاره‌خانه و هزینه مدرسه باید روزانه مالیات داده و بار افزایش نرخ تورم را هم به‌دوش بکشند. جدیدترین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع می‌گوید تا پایان سال جاری، کسری بودجه از ۳۰۰هزار میلیارد تومان فراتر خواهد رفت.

کارشناس‌های اقتصادی حکومتی هشدار می‌دهند نرخ تورم تا پایان همین سال، از ۶۰درصد عبور خواهد کرد.

بانک جهانی می‌گوید تولید ناخالص داخلی ایران از سال۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ یک افت ۶۵درصدی داشته و سقوط اقتصاد رژیم هم‌چنان ادامه دارد.

از سوی دیگر آمارهای کمیته امداد رژیم می‌گویند؛ از سال۱۳۸۰ تا سال۱۳۹۸ هزینه خانوار ایرانی ۲۲برابر شده، نرخ تورم به ۴۱درصد رسیده و خط فقر حداقل ۲۰درصد افزایش یافته است.

اما دستمزد پایه ۲میلیون و ۶۰۰هزار تومانی کارگران، هم‌چنان چند برابر زیرخط فقر ۱۰میلیون تومانی باقی مانده و فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار، می‌گوید دستمزد فعلی کارگران فقط برای ۱۲روز زندگی در ماه جوابگو است و تیر خلاص را رئیس سازمان برنامه و بودجه رژیم شلیک می‌کند که می‌گوید سال آینده کمترین افزایش حقوق را اعمال می‌کنیم تا تورم بالا نرود! آن هم در مملکتی که به ظالمانه‌ترین شکل، نه بنیادهای خامنه‌ای و سپاه و آستان‌قدس مالیات می‌دهند و نه به فروش طلا مالیات می‌بندند. در حالی‌که هم‌چنان بیشترین مالیات را کارگران و دیگر دستمزدبگیران می‌پردازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db9afb26-31e5-4607-a489-3f87cd7da688"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات