728 x 90

رئیس‌جمهور آمریکا «وضعیت اضطراری ملی» در قبال رژیم ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

جو بایدن رئیس جمهور  آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه ۱۵اسفند در نامه‌یی به کنگره فرمان اجرایی، «وضعیت اضطراری ملی» علیه رژیم ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش وب سایت کاخ سفید فرمان اجرایی «وضعیت اضطراری ملی» درباره رژیم ایران برای نخستین بار در ماه مارس ۱۹۹۵میلادی توسط بیل کلینتون رئیس‌جمهور وقت آمریکا صادر شد.

در متن این فرمان آمده است، «اقدامات و سیاست‌های دولت ایران هم‌چنان تهدیدی غیرمعمول و خارق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است».

رئیس‌جمهوری آمریکا اضافه کرده است: «به همین دلیل، به این نتیجه رسیده‌ام که وضعیت اضطراری ملی در خصوص رژیم ایران که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ اعلام شد ادامه خواهد یافت و در واکنش به این تهدید تحریم‌های همه‌جانبه علیه رژیم ایران بر جای خود باقی خواهد ماند».

از سال۱۹۹۵ تاکنون تمام رؤسای جمهور آمریکا به‌طور سالانه فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ علیه رژیم ایران را تمدید کرده‌اند.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، در سال۱۹۹۵ با متهم کردن رژیم ایران به حمایت از تروریسم، تضعیف فرآیند صلح خاورمیانه و تلاش برای دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، «وضعیت اضطراری ملی» اعلام کرد.

بیل کلینتون در فرمان اولیه تحریم علیه رژیم آخوندی، همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری کشورش در صنعت نفت‌و گاز ایران را ممنوع کرد، و دو ماه بعد نیز آن را مشمول هر نوع تجارتی با رژیم ایران کرد.

این فرمان یا باید در بازه زمانی ۹۰ روزه پیش از محدوده یک ساله‌اش (۱۵ مارس هر سال) تمدید شود و یا در غیراین صورت به‌طور خودکار لغو می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/620900b6-4e77-451f-9871-8542a07fc351"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات