728 x 90

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در آیووا، قاسم سلیمانی را خطرناکترین تروریست جهان توصیف کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پنس معاون وی
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پنس معاون وی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس معاون وی در سخنرانی روزجمعه ۱۱ بهمن در آیووا از کشتن سردژخیم قاسم سلیمانی به‌عنوان خطرناکترین تروریست جهان دفاع کردند.

ترامپ گفت:

دو هفته قبل ارتش آمریکا با یک حمله دقیق تروریست شماره یک جهان قاسم سلیمانی را به هلاکت رساند. او ارباب بمبهای کنار جاده یی بود. او به بمبهای کنار جاده یی عشق می ورزید.  سلیمانی مسئول کشتن آمریکایی ها و صدها هزار نفر  در سایر کشورها بود. کارهای او غیرقابل قبول بود. سلیمانی فعالانه در حال طراحی حملات بود. ما برای همیشه به کشتار و جنایات خونین او خاتمه دادیم.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز گفت:‌ دولت قبلی آمریکا چمدانهای پر از پول نقد را بابت توافق اتمی به تروریستها در ایران داد. اما با ریاست جمهوری ترامپ از توافق اتمی خارج شدیم و جنگ با تروریستهای افراط گرا را به خاک آنها کشاندیم. همین ماه گذشته وقتی یک آمریکایی به دست شبه نظامیان تحت حمایت رژیم ایران کشته شد اولین حمله هوایی  را علیه آن شبه نظامیان طی ۱۰سال گذشته انجام دادیم. وقتی جان آمریکایی ها توسط خطرناکترین تروریست جهان تهدید شد، ترامپ دست به اقدام زد و  قاسم سلیمانی را از بین برد.

همچنین جو ویلسون نماینده کنگره  آمریکا کشتن قاسم سلیمانی را یک گام ضروری و تغییر دهنده تعادل قوا دانست.

وی که در جلسه استماع زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان آمریکا، صحبت می کرد، با اشاره به جنایات سردژخیم ولایت فقیه در کشورهای منطقه، گفت:‌  کشتن قاسم سلیمانی به عنوان یک تروریست و قاتل آمریکاییها یک گام ضروری و تغییر دهنده تعادل قوا بود تحریم ها علیه سران رژیم ایران کارایی داشته است و مستبدان در تهران با شرایط وخیمی روبرو هستند.  نباید اجازه داد آنها به منابع مالی برای ادامه کشتار در منطقه دسترسی داشته باشند برداشتن تحریم  باعث تغیر رفتار دیکتاتورها نشده و حالا هم نخواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9815366f-82c9-4e05-883d-6ac9a3159c51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات