728 x 90

رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی لیست‌گذاری مجدد حوثیهای یمن به‌عنوان یک سازمان تروریستی بین‌المللی است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت در پی حملات پهپادی و موشکی حوثی‌ها علیه امارات متحده دولت آمریکا در حال بررسی لیست‌گذاری مجدد حوثیهای یمن به‌عنوان یک سازمان تروریستی بین‌المللی است

خبرگزاری رویترز نوشت: اظهارات بایدن نشان‌دهنده عدم پیشرفت در راستای پایان دادن به جنگ از زمانی است که او یک سال پیش ابتکاری را برای از سرگیری مذاکرات صلح آغاز کرد. (‌خبرگزاری رویترز: ۳۰دی۱۴۰۰)

 

رویترز در گزارش دیگری نوشت: به‌دنبال حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها علیه امارات متحده ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه با ولیعهد ابوظبی گفتگو کرد. پنتاگون اعلام کرد: لوید آستین بر حمایت بی‌دریغ خود از امنیت و دفاع از خاک امارات در برابر همه تهدیدها تأکید کرد. (‌خبرگزاری رویترز: ۳۰دی۱۴۰۰)

 

به گزارش آسوشیتدپرس سفیر امارات متحده عربی گفت: حوثی‌های یمن علاوه بر پهپاد از موشکهای کروز و بالستیک در حمله به ابوظبی استفاده کردند که منجر به سه کشته و آتش‌سوزی در یک انبار سوخت و هم‌چنین آتش‌سوزی در یک فرودگاه بین‌المللی شد.

آسوشیتدپرس افزود: حوثیهای وابسته به رژیم ایران مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند. کشورهای عربی خلیج‌فارس و هم‌چنین آمریکا، کارشناسان سازمان ملل پیش از این رژیم ایران را به تأمین تسلیحات برای حوثی‌ها متهم کرده‌اند.

سفیر امارات گفت: امارات به واشنگتن فشار می‌آورد تا حوثی‌ها را بار دیگر به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کند. (‌خبرگزاری آسوشیتدپرس: ۳۰دی۱۴۰۰)

دولت قطر حمله به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی پایتخت امارات را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی خواند... وزارت‌خارجه قطر در بیانیه‌یی اعلام کرد، این حمله که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان و آسیب‌رساندن به تأسیسات حیاتی و غیرنظامی شده، یک اقدام تروریستی مغایر با قوانین بین‌المللی است. (الشرق‌الأوسط: ۳۰دی۱۴۰۰)

 

به گفته معمر العریانی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت یمن، اواخر چهارشنبه، یک موشک بالستیک شلیک شده توسط حوثی‌ها به یک پمپ‌بنزین در منطقه حریب در استان مارب اصابت کرد که منجر به کشته شدن حداقل چهار غیرنظامی و زخمی شدن پنج نفر شد. (خبرگزاری آسوشیتدپرس ۳۰دی۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2aace506-1a20-4fee-9092-c54e062bad52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات