728 x 90

رئیس‌جمهوری آمریکا درباره موشک‌پرانی رژیم ایران: آماده اقدام بودیم

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

رئیس‌جمهوری ایالات متحده، بار دیگر در شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی ۹۸ در جمع هواداران خود در ایالت اوهایو از تصمیم خود برای کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، دفاع کرد و او را یک «قاتل سادیسمی» و عامل «قتل دسته جمعی» نامید.
پس از یک هفته کنش واکنش بین رژیم ایران و آمریکا دونالد ترامپ درباره کشتن قاسم سلیمانی هم‌چنان تأکید کرد که این اقدام «جسورانه و حساس بوده» و پهپادهای آمریکایی «عدالت» را محقق ساختند.
رئیس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد: «او [قاسم سلیمانی] خیلی جدی متوجه سفارتخانه‌های ما بود. ما به‌سرعت متوقفش کردیم.»
دولت ایالات متحده هدف از کشتن پاسدار قاسم سلیمانی را«دفاع از شهروندان و منافع آمریکا» اعلام کرده بود. با این حال دمکراتهای کنگره از این اقدام دولت انتقاد کرده‌اند و می‌گویند که کنگره باید در جریان قرار می‌گرفت.
کنگره آمریکا عصر پنجشنبه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که تأکید می‌کند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، پیش از اقدام نظامی دیگری علیه رژیم ایران باید تأیید کنگره را بگیرد که البته این قطعنامه الزام آور نیست.
دونالد ترامپ درباره تصمیم‌گیری بر سر کشتن قاسم سلیمانی در ادامه گفت: «به ما تلفن شد. ما متوجه شدیم که او کجاست... و آن وقت باید تصمیم می‌گرفتیم. وقت نداشتیم که با نانسی [پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان] تماس بگیریم.»
کشتن پاسدار قاسم سلیمانی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، واکنش تلافی‌جویانه ایران را به‌دنبال داشت که دو پایگاه نظامی ایالات متحده در عراق را هدف حملات موشکی خود قرار داد، حملاتی که به‌گفته مقامات عراقی و آمریکایی، تلفاتی نداشت.
دونالد ترامپ تأکید کرد که اگر موشک‌های رژیم ایران به کشته شدن سربازان آمریکایی منجر می‌شد، آمریکا «آماده اقدام بود» و از این رو «آدم های بسیاری این میان شانس آوردند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f6e5793-3fa9-4974-9c7b-51d48218ca87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات