728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۸۱

رئیس قضاییه آخوندها در وحشت از قیام مردمی، معترضان را به اعدام و برخورد قاطع تهدید می‌کند

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت

خانم رجوی: فراخوان به اقدام فوری شورای امنیت و محکومیت این تهدیدها توسط ملل‌متحد

صادق لاریجانی سردژخیم دستگاه قضاییه رژیم آخوندی، روز سه‌شنبه پنجم تیرماه در سومین روز اعتصاب بازار و تظاهرات اعتراضی مردمی و در وحشت از گسترش این اعتراضها، عاملان «آشوبهای» تهران و «اخلالگران در نظام اقتصادی» کشور را به برخورد قاطع و اعدام تهدید کرد و گفت: «این کارها به‌عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور تحت قانون اخلال در نظام اقتصادی کشور، مجازاتهای بسیار سنگینی دارد. در آنجا دیده شده که اگر این کار مصداق افساد فی‌الارض باشد، اعدام و اگر غیر از این باشد تا ۲۰سال حبس» دارد.

وی افزود: «ما اطلاع وسیع داریم که آشوب‌های دیروز کار دیگران است. با کسانی که اخلال می‌کنند، شیشه مغازه‌ها را می‌شکنند و آتش می‌افروزند برخورد قاطع خواهد شد».

مقصود این آخوند جنایتکار از کسانی که در اقتصاد کشور اخلال می‌کنند اعتصابگران و معترضانی است که تمامی زندگیشان توسط این رژیم به نابودی کشیده شده است. این در حالی است که سرمایه‌های مردم ایران توسط خامنه‌ای، پاسداران و دیگر سردمداران و باندهای رژیم چپاول شده و عموم مردم را به روز سیاه نشانده‌اند.

همزمان عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان جنایتکار تهران از دستگیری شمار زیادی از معترضان و برخورد قاطع و خودداری از آزادی آنها خبر داد و گفت «شب گذشته تعداد زیادی ازعوامل آشوب در بازار شناسایی و دستگیر شدند...این متهمان همانند متهمان آشوب‌های دی و اسفند ماه (۹۶) تا انجام محاکمه آزاد نخواهند شد. مسئولان نظام در برخورد با آشوب‌ها و ناامنی‌ها به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا-۵تیر).

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در ارتباط با اظهارات امروز آخوند لاریجانی مبنی بر اعدام و برخورد قاطع با معترضان گفت: این اظهارات هم ماهیت ضدانسانی لاریجانی و ولی‌فقیه‌اش خامنه‌ای و هم وحشت شدید آنها از قیام مردم ایران را بازتاب می‌کند. وی با تأکید بر این‌که این اظهارات نقض آشکار اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و بسیاری دیگر از کنوانسیونهای بین‌المللی مانند کنوانسیون حقوق مدنی سیاسی است، گفت شورای امنیت ملل‌متحد باید بلادرنگ اقدام کند، خانم رجوی از شورا و کمیسیون حقوق‌بشر ملل‌متحد و دیگر سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر خواست تهدید رئیس قضاییه آخوندها به اعدام مردم معترض را قویاً محکوم نموده و برای آزادی دستگیر شدگان اقدام نمایند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵تیر ۱۳۹۷(۲۶ژوئن ۲۰۱۸)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6bef71a-dcbb-42b5-865c-1079a3de828a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات