728 x 90

رأی‌گیری در خصوص تبادل زندانیان در جلسه کمیسیون خارجه بلژیک

پارلمان بلژیک
پارلمان بلژیک

بر اساس گزارشهای رسیده، مذاکرات در کمیسیون خارجی پارلمان بلژیک در مورد لایحه تبادل زندانیان با حکومت آخوندی بدون رأی‌گیری به پایان رسید و ادامه مذاکرات به‌روز چهارشنبه ساعت ۹صبح موکول شد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس بلژیک: من خودم با شخصیتهای اروپایی در کنفرانس پاریس شرکت کرده بودم اگر بمب منفجر شده بود یک فاجعه رخ می‌داد. این طرح توسط رژیم ایران برنامه‌ریزی شده بود.

پیتر د روور رهبر فراکسیون اپوزیسیون در پارلمان بلژیک: امضای توافق با رژیم ایران لکه ننگی برای بلژیک خواهد بود. اسدی به‌خاطر تروریسم به ۲۰سال زندان محکوم شده است. او در طرحی دست داشت که می‌توانست خون‌ریزی زیادی ایجاد کند.

 

ووتر دی ورینت نماینده پارلمان بلژیک در جلسه کمیته روابط خارجی: آیا این توافق درها را به روی نوعی دیپلماسی گروگانگیری باز می‌کند؟ اسدی تروریست است. آیا قرار است داوطلبانه دست‌بندهای یک تروریست محکوم را باز کنیم و به رژیم ایران هدیه دهیم؟

فیلیپ دمینتر معاون اول پارلمان فلامندری بلژیک در جمع ایرانیان آزاده در بلژیک: می‌خواهم همبستگی خود را با شما و مردم ایران اعلام کنم و به اطلاعتان برسانم که ما از اتفاقهایی که افتاده بسیار نگران هستیم. ما باید در کنار شما بایستیم. آنها که خواهان آزادی بیان، آزادی مذهب و آزادی برای همه کسانی هستند که توسط چنین رژیمهایی سرکوب می‌شوند.

فیلیپ دمینتر: ما باید رژیمهایی مانند رژیم ایران را محکوم کنیم و سفارتهای آنها را تعطیل کنیم و این رژیم را بایکوت کنیم. ما با شما هستیم و چه در حزب خودمان و چه با دیگر احزاب علیه استرداد این تروریست که جایش زندان است رأی خواهیم داد. این تروریست باید در کشور ما در زندان باقی بماند.

 

نامه ۱۲تن از نخست وزیران و وزیران پیشین ایتالیا، کانادا، لهستان، فنلاند، ایسلند، رومانی، لیتوانی و کشور مالت علیه معامله ننگین بلژیک با رژیم آخوندی

جولیو ترزی وزیر امور خارجه ایتالیا ۲۰۱۱-۲۰۱۳، پتره رومان، نخست‌وزیر سابق رومانی، یان اریک انستام وزیر دفاع سابق فنلاند، تونی کلمنت وزیر سابق صنعت و بهداشت کانادا، آئو درونیوس آژوبالیس وزیر امور خارجه سابق لیتوانی، ریشارد کالیسز وزیر کشور سابق لهستان، کیمو ساسی، وزیر پیشین تجارت خارجی و حمل و نقل و ارتباطات فنلاند، مارچین سیوسیسکی وزیر سابق روابط اقتصادی خارجه لهستان، ادوارد سولنز وزیر سابق محیط‌زیست ایسلند، وین ایستر وزیر پیشین پارلمانی کانادا، ماریو گالیا وزیر امور خارجه پارلمانی سابق مالت و میشال کامینسکی معاون وزیر برای روابط مطبوعاتی در ریاست‌جمهوری لهستان و معاون فعلی سنا لهستان.

 

در تظاهرات امروز ایرانیان آزاده در بروکسل، فیلیپ دمینته معاون اول پارلمان فلاندری بلژیک ضمن شرکت در تظاهرات ایرانیان آزاده در بلژیک در بخشی از سخنرانی خود گفت:

می خواهم همبستگی خودمان را با شما و مردم ایران اعلام کنم و به اطلاعتان برسانم که ما از اتفاقهایی که افتاده بسیار نگران هستیم.

ما باید رژیمهایی مانند رژیم ایران را محکوم کنیم و سفارتهای آنها را تعطیل کنیم و این رژیم را بایکوت کنیم. ما با شما هستیم و چه در حزب خودمان و چه با دیگر احزاب علیه استرداد این تروریست که جایش زندان است رأی خواهیم داد. از همه تلاشهای امروز شما متشکرم چرا که آکسیون بسیار مهم و نمادینی از جانب مردم ایران است و ما با شما و با مردم آزادیخواه ایران علیه آخوندها و رژیم دیکتاتوری و تروریست حاکم بر ایران می‌ایستیم. به مبارزه خود برای ایرانی آزاد ادامه دهید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/630f2277-f143-433f-ac63-e651b9498b7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات