728 x 90

د استاندارد بلژیک: دولت راه را برای انتقال تروریست‌ها به ایران باز می‌کند

د استاندارد بلژیک
د استاندارد بلژیک

روزنامه د استاندارد بلژیک نوشت: دولت راه را برای انتقال تروریست‌ها به ایران باز می‌کند. بلژیک به‌عنوان اولین کشور غربی در سکوت کامل با رژیم ایران قرارداد مبادله زندانیان منعقد کرد. در نتیجه ممکن است احمدرضا جلالی که به اعدام محکوم شده بود و هم‌چنین اسدالله اسدی تروریست آزاد شوند.

د استاندارد افزود: لایحه‌ای که وزیر دادگستری و سرپرست وزیر امور خارجه در روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان ارائه کردند در ماه مارس بدون هیچ‌گونه سر و صدا با حکومت ایران امضا شد. یک روز بعد، اکثریت تصمیم گرفتند که توافقنامه را که با چهار معاهده دیگر همراه است، با فوریت بررسی کنند: تصویب باید قبل از تعطیلات تابستانی انجام شود.

این معاهده حاوی ماده‌ای است که به هر دو کشور اجازه می‌دهد پس از انتقال، آزادی، عفو یا تخفیف مجازات اعطا کنند. اگر اسدی منتقل شود، هیچ چیزی مانع از آزادی فوری اسدی توسط رژیم ایران نمی‌شود.

پتر دی روور رهبر حزب اپوزیسیون فدرال N-VA روز پنجشنبه در مجلس در مورد کاسه زیر نیم کاسه صحبت کرد. ون کوئیکن‌بورن پاسخ داد که "تروریست‌ها باید مجازات شوند" اما به موضوع ایران نپرداخته است. مایکل فریلیش (N-VA) نماینده مجلس نمایندگان در توئیتر گفت: «ما نباید حکومت قانون خود را به این شکل از بین ببریم.
اپوزیسیون ایران نیز با انتقال احتمالی اسدی به ایران مخالف است. وکلای طرفهای مدنی محاکمه اسدی در نامه‌یی به دی کرو و ون کوئیکن‌بورن خواستار لغو تصویب شدند. شاهین قبادی به‌نمایندگی از شورای ملی مقاومت ایران، گفت: «این یک ننگ کامل است». بلژیک در حال پهن کردن فرش قرمز برای رژیم ترور ایران است.

(روزنامه د استاندارد بلژیک ۱۰تیر۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db6e1772-e396-4d8e-a852-2e2a95380e8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات