728 x 90

دیوان محاسبات رژیم: ۱۵میلیارد یورو ارز صادراتی به کشور بازنگشته است

دیوان محاسبات رژیم
دیوان محاسبات رژیم

در گزارش دیوان محاسبات رژیم که روز سه‌شنبه ۹ دیماه منتشر شد آمده است: «خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال۹۸ نشان می‌دهد که ۱۴.۸میلیارد یورو ارز صادراتی از ۲۲فروردین۹۷ تا ۳۰آبان امسال به کشور بازنگشته است».

بر اساس این گزارش طی سال گذشته ۱۵میلیارد دلار ارز دولتی ۴۲۰۰تومانی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص یافته است تا قیمتها در کشور کنترل شود، اما این پول به کشور بازنگشته است.

در این گزارش آمده است: «طبق بررسی‌های میدانی و اطلاعات واصله مشخص شده است که بسیاری از افراد صادر کننده اصلی نبوده‌اند و صادرات از طریق اشخاص ثالث دیگری با اجاره کارت بازرگانی افراد فاقد اهلیت تجاری و بازرگانی، انجام گرفته است».


اتاق بازرگانی رژیم پیش‌تر گفته بود که بخش عمده عدم بازگشت ارز صادراتی به کشور مربوط به شرکت‌های دولتی است و گزارشهای ضدونقیضی از ارقام عدم بازگشت ارز صادراتی و سوء‌استفاده از کارت‌های بازرگانی منتشر شده است.

در همین رابطه رئیس کل بانک مرکزی رژیم شهریورماه امسال از عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به‌عنوان یک مشکل دیگر برای تأمین ارز یاد کرد و گفت برخی افراد که به نام آنها کارت بازرگانی گرفته شده و صادرات انجام شده است، کارتن خواب هستند.

گزارش دیوان محاسبات در پایان نوشته است بانک مرکزی رژیم تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ حدود ۲۵۰صادر کننده که مجموع تعهدات صادراتی آنها بالغ بر ۵.۷میلیارد یورو است را به قضاییه آخوندی ارجاع داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b34dce7-7749-49bb-854f-bf0b2f2e1e93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات