728 x 90

دیوانعالی جلادان حکم اعدام ۶زندانی سیاسی اهل سنت را پس از ۹سال حبس تأیید کرد، شکنجه زندانیان زن در مشهد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

دیوانعالی جلادان حکم اعدام ۶زندانی سیاسی اهل سنت را پس از ۹سال حبس تأیید کرد

شکنجه زندانیان زن در مشهد و بستن آنها به تخت به‌صورت صلیب به‌خاطر اعتراض به وضعیت وخامت‌بار زندان

 

شعبه ۳۹ دیوانعالی قضاییه جلادان احکام اعدام ۶زندانی سیاسی، از هموطنان اهل سنت را که از ۹سال پیش در زندان به‌سر می‌برند تأیید کرد. مالک علی فدایی نسب، فرهاد شاکری، عیسی عیدمحمدی، عبدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمن گرگیج و تاج محمد خرمالی در سال ۱۳۹۴ توسط اطلاعات مشهد بازداشت و حدود یک‌سال برای گرفتن اعترافات اجباری زیر شکنجه قرار داشتند.

در سال ۱۳۹۸ شعبه اول بیدادگاه ضد انقلاب مشهد آنها را به اتهام آخوندساخته بغی به اعدام محکوم کرد. در مرداد ۱۴۰۳ شعبه چهارم بیدادگاه ضد انقلاب مشهد مجدداً حکم اعدام آنها را صادر نمود.

در یک جنایت دیگر دژخیمان در زندان وکیل‌آباد مشهد زنان زندانی را که دست به اعتراض زده بودند به‌شدت مورد آزار و شکنجه قرار می‌دهند. زندانیان در اعتراض به مشکلات طاقت‌فرسا از جمله گرمای شدید و فقدان امکانات اولیه، کیفیت پایین غذا، کثیف بودن آشپزخانه، وجود جانوران و حشراتی مثل ساس، سوسک و موش، نبود وسایل تهویه هوا، کثیف بودن پتوها و ازدحام بیش از حد زندان دست به اعتراض زدند. در این زندان مواد شوینده و ضدعفونی کننده در اختیار زندانیان قرار داده نمی‌شود، دیوارهای بند و اتاقها قارچ و کپک زده و زندانیان به بیماریهای پوستی مبتلا شده‌اند.

در پاسخ به این اعتراضها به دستور رئیس جنایتکار زندان وکیل‌آباد به‌نام علی عبدی، زندانبانان و گارد زندان به زندانیان حمله بردند. درهای سلول‌ها بسته شد. برای برخی از زندانیان پرونده شورای انضباطی باز شد و برخی از ملاقات محروم شدند. در بند موسوم به «آسایش»، زندانیان به‌صورت صلیبی، به تخت بسته شده و دستان و پاهای آنان را به چهار گوشه تخت با دست‌بند، بستند.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و کشورهای عضو و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین کشتار آخوندها و نجات زندانیان زیر اعدام به‌ویژه ۶زندانی اهل سنت فرامی‌خواند و خواستار بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی و زندانیان زن می‌باشد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹ مرداد ۱۴۰۳ (۹ اوت ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1c431b3-620a-4d1c-b29e-324498804530"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات