728 x 90

دیلی نیوز: بایدن نمی‌تواند یک توافق جدید با رژیم ایران را از کنگره بگذراند

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

به گزارش دیلی‌نیوز به‌تاریخ ۴تیرماه با توجه به گزارشات، جو بایدن در تلاش برای برقراری یک توافق جدید با رژیم ایران درباره برنامه هسته‌ای آن کشور است.

در مقاله دیلی نیوز آمده است که کنگره این قدرت را دارد تا هر توافقی را که مقامات دولت با رژیم ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن کشور به‌منظور برقراری معامله جدید انجام دهند، رد کند. او به این موضوع اشاره می‌کند که قانونگذاران با ارسال پیامی به کاخ سفید این پیام را می‌دهند که توجه کنند و از تکرار خطاهای دو سلف خود جلوگیری کنند، و در صورت تمایل به انجام توافق جدید با ایران، باید از مخالفت قوی کنگره بترسند و توافق را محکوم به شکست کنند.

گزارشات حاکی است که پس از گفتگوهای غیرمستقیم با استفاده از عمان، تیم بایدن تصمیم به آزادسازی پرداخت‌های بدهی به رژیم ایران کرده است. در عوض، رژیم ایران هم موافقت کرده‌اند که سه آمریکایی که در زندان‌های ایران بازداشت شده‌اند را آزاد کنند.

ارائه لایحه بررسی هر گونه لغو تحریم علیه رژیم ایران در کنگره

سایت سناتور تام کاتن ۲تیر نوشت: سناتور تام کاتن و جان بوزمن از آرکانزاس به سناتور هگرتی از تنسی و ۲۳سناتور دیگر در معرفی لایحه مشروط کردن هر گونه لغو تحریم‌ها علیه رژیم ایران به رأی کنگره پیوستند. این لایحه تضمین می‌کند که رئیس‌جمهور هر گونه کاهش تحریم‌های مربوط به ایران را برای بررسی کنگره ارائه می‌کند. این لایحه تضمین می‌کند که رئیس‌جمهور هر گونه کاهش تحریم‌های مربوط به رژیم ایران را ابتدا برای بررسی کنگره ارائه کند.

این لایحه هم‌چنین در صورتی که قوه مجریه تلاش کند از الزامات قانونی برای بازنگری کنگره در مورد هر گونه توافق مربوط به برنامه اتمی رژیم ایران مندرج در قانون بازنگری توافق اتمی رژیم ایران طفره رود، یک پشتیبان ارائه می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6090936-4910-4cdf-8314-f0d10f054f60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات