728 x 90

دیدار رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه: در رابطه با رژیم ایران ما اهداف مشترکی را دنبال می کنیم/ امانوئل ماکرون و طرح ۴ هدف مشترک در «سیاست ایران» دو کشور

دیدار امانوئل ماکرون و دونالد ترامپ
دیدار امانوئل ماکرون و دونالد ترامپ

به دنبال شرکت در مراسم گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد نبرد نرماندی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون امروز پنجشنبه ۱۶خرداد با یکدیگر  دیدار کردند. 

در این دیدار دونالد ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد پرونده اتمی رژیم ایران گفت: هیچ کدام از ما نمی خواهد رژیم ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند. من دوست ندارم  ببینم رژیم ایران سلاح اتمی داشته باشد و امانوئل ماکرون هم چنین چیزی را دوست ندارد و آنها به سلاح اتمی دسترسی نخواهند یافت.

 

رئیس جمهور آمریکا افزود: سخت است باور کرد اما دو سال و نیم پیش وقتی من به ریاست جمهوری رسیدم رژیم ایران به طور واقعی یک دولت تروریست بود. آنها هنوز هم هستند. اما در آن موقع آنها قهرمانان بلامنازع تروریسم بودند و این چیز بدی بود. (در آن هنگام) آنها در ۱۴نقطه می‌جنگیدند؛ در یمن، در سوریه و در بسیار نقاط دیگر و در بسیاری دیگر از صحنه های نبرد. در همه آنها مسئله رژیم ایران بود. رژیم ایران در پشت تمام آنها بود. اکنون آنها دیگر این کار را نمی‌کنند.  

دونالد ترامپ افزود: «تحریمها فوق العاده قوی هستند. من درک می‌کنم که آنها می‌خواهند گفتگو  کنند. اگر می‌خواهند گفتگو کنند مانعی ندارد گفتگو می‌کنیم. اما آنها نباید به سلاح اتمی دست پیدا کنند. من معتقدم رئیس جمهور فرانسه با این مسئله قویاً موافق است. او موافق است که رژیم ایران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند». 

 

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز گفت:‌ «در رابطه با ایران ما اهداف مشترکی داریم.  ما چه کار می‌خواهیم بکنیم؟ اول می‌خواهیم اطمینان کسب کنیم که به سلاح اتمی دست پیدا نمیکنند. ما توافقی  برای این کار تا سال۲۰۲۵ داشتیم. اکنون می‌خواهیم فراتر برویم و برای دراز مدت اطمینان کامل کسب کنیم. دوم ما می‌خواهیم فعالیتهای بالستیکی (رژیم ایران) را کاهش بدهیم. سوم می‌خواهیم (رژیم  ایران)‌را بلحاظ منطقه‌یی مهار کنیم.  چهارم می‌خواهیم صلح را در منطقه برقرار کنیم. ما این ۴هدف را داریم و با یکدیگر برای تحققشان کار می‌کنیم.  مسئله اصلی اینها هستند و سایر مسائل موضوعات تکنیکی هستند». 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ac11432-14c6-411d-a48a-cd8ef104c27d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات