728 x 90

روزنامه فرانسوی وست فرانس: اخراج یک دیپلمات رژیم ایران از فرانسه بعد از سوءقصد خنثی‌ شده در ویلپنت پاریس

روزنامه فرانسوی وست فرانس - اخراج یک دیپلمات رژیم ایران از فرانسه
روزنامه فرانسوی وست فرانس - اخراج یک دیپلمات رژیم ایران از فرانسه

روزنامه فرانسوی وست فرانس در گزارشی به‌تاریخ ۲۶اکتبر (۴آبان ۹۷) تحت عنوان: «یک دیپلمات (رژیم) ایران بعد از سوءقصد خنثی‌ شده در ویلپنت، اخراج شده است»، می‌نویسد: «یک دیپلمات (رژیم) ایران ثبت‌شده در پاریس بعد از این‌که سرویس‌های اطلاعاتی سوءقصد علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در ویلپنت در نزدیکی پاریس را خنثی کردند، اخراج شد.».

 

وست فرانس در این گزارش به‌نقل از خبرگزاری رویترز، نوشت: «به گفته منابع غربی، فرانسه چند هفته پیش یک دیپلمات (رژیم) ایران را در تلافی تلاش برای سوءقصد علیه گردهمایی مخالفان ایرانی در ویلپنت اخراج کرده است. روز دوم اکتبر پاریس (رژیم) ایران را به هدایت این پروژه متهم کرد که هدف آن گردهمایی سازمان‌دهی‌شده توسط مجاهدین خلق در آخر ماه ژوئن بود؛ (فرانسه) همچنین مسدود کردن دارایی‌های دو (تبعه رژیم) ایران و ادارهٔ امنیت داخلی وزارت اطلاعات (این رژیم) را اعلام کرد.

اما از پنج منبع دیپلماتیک و نزدیک به سرویس‌های امنیتی غربی اطلاع یافته شد که فرانسه حدود یک ماه پیش یک دیپلمات (رژیم) ایران مستقر در پاریس را اخراج کرده است.

 

به گفته دو تن از این منابع، او در واقع یک مأمور سرویس‌های اطلاعاتی (رژیم) ایران بوده است. به گفته سه منبع دیگر، اخراج وی مستقیماًً به پروژهٔ سوءقصد علیه گردهمایی ویلپنت مرتبط است که در آن وزرای پیشین اروپایی و عربی و همچنین رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ شرکت کردند.

این پروژهٔ سوءقصد با دستگیری یک زوج ایرانی در بلژیک که به گفته مأموران تحقیق قرار بود آن‌را به‌اجرا بگذارند و در همکاری با آلمان شکست خورد و شکست این پروژه منجر به تنش در روابط بین پاریس و (حکومت) تهران شده است.

 

خبرگزاری رویترز علاوه بر گزارش مشروح وایر انگلیسی، در وایر فرانسوی خود نیز تحت عنوان «فرانسه یک دیپلمات (رژیم) ایران را بعد از سوءقصد خنثی‌ شده اخراج کرده »، گزارشی را در این رابطه درج و از جمله خاطرنشان کرد: «بنا‌ به یک یادداشت داخلی وزارت‌خارجه (فرانسه) که در پایان ماه اوت توسط رویترز فاش شد، فرانسه به دیپلماتها و نمایندگانش توصیه کرده که تمامی سفرها به ایران را به تعویق بیندازند. انتصاب سفیر فرانسه در تهران، موضعی که از سه ماه پیش خالی است، هم‌چون جایگزینی سفیر (رژیم) ایران در پاریس، هم‌چنان در حالت تعلیق قرار دارد. دیپلمات‌های فرانسوی به رویترز گفتند، تا زمانی که پاریس توضیحی درباره این‌که چه کسی پشت پروژهٔ سوءقصد بوده دریافت نکند، انتظار هیچ‌گونه انتصابی وجود ندارد».

 

هنوز FATF تصویب نشده دیپلمات ما را دستگیر می‌کنند

کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت مجلس آخوندی در وحشت از پیامدهای قرار گرفتن دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی در مقابل عدالت به‌خاطر توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت، گفت: متأسفانه هنوز FATF تصویب نشده دیپلمات ما را دستگیر می‌کنند، فردا که این لوایح تصویب شود، ظریف باید به‌صورت مداوم در محاکم بوده و جوابگو باشد.

 

کیهان خامنه‌ای که اظهارات کریمی قدوسی و شماری دیگر از اعضای مجلس ارتجاع را درج کرده می‌نویسد: نقوی حسینی عضو دیگر کمیسیون امنیت مجلس نیز گفت: اقدام متقابل بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین کاری است که باید صورت بگیرد.

کاظمی، کمالی‌پور و سعیدی نیز گفتند: دستگیری اسدی به اتهام بمب‌گذاری در همایش (مجاهدین) در فرانسه انجام گرفته که از قبل سناریوسازی آن از طریق رسانه‎های غربی کلید خورده بود.

 

کیهان با درج اظهارات حاجی‏ دلیگانی درباره دستگیری اسدالله اسدی در آلمان و تحویل وی به بلژیک نوشت: دولت آلمان از (مجاهدین) حمایت می‎کند و به جای این‌که قانون مصونیت سیاسی دیپلمات‎ها را بر اساس قوانین بین‎المللی رعایت کند، در عمل این مصونیت را در مورد (مجاهدین) به کار می‎گیرد. اگر ظریف ظرف دو سه روز آینده اقدام مناسبی انجام ندهد از او در مجلس سؤال خواهیم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf755a55-895e-4637-85a1-5b01f59ba62b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات