728 x 90

۲۰۰۰روستای سیستان و بلوچستان دچار سیل شدند + پیام خانم مریم رجوی

سیل در سیستان و بلوچستان
سیل در سیستان و بلوچستان

پیام خانم مریم رجوی:

 

رنج و محنت هموطنان بلوچ در محاصره سیل در حاکمیت پلید آخوندی

دسترسی به بیش از دو سوم روستاها و شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان

۵۰۰واحد در اثر جاری شدن سیلابهای ویرانگر به‌طور کامل تخریب شده است

 

پس از گذشت یک هفته از جاری شدن سیل مردم استان سیستان و بلوچستان هم‌چنان در محاصره سیلابهای ویرانگر قرار دارند.

بر اثر جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۲هزار روستا و چندین شهرستان درگیر سیلابها شده‌اند بر اساس این گزارشها هم‌اکنون دسترسی به بیش از دو سوم روستاها و شهرستانها به‌دلیل آبگرفتگی‌های فراوان امکانپذیر نیست و دستکم ۵۰۰واحد به‌طور کامل تخریب شده است.

 

هر چند رسانه‌های حکومتی اخبار واقعی رنج و محنت هموطنان بلوچ در حاکمیت پلید و ضدمردمی آخوندها را بازتاب نمی‌دهند، اما یک رسانه رژیم در گزارشی در روز یکشنبه ۱۳اسفند اذعان کرد که: «خاش»، «سیب و سوران»، «فنوج»، «ایرانشهر»، «میرجاوه»، «نیکشهر»، «دلگان»، «چابهار»، «سراوان»، «زاهدان»، «نیمروز»، «سرباز»، «کنارک» و «مهرستان» و «دشتیاری» از این سیل آسیب دیدند، اما همه می‌گویند وضعیت دشتیاری و «تلنگ» قصرقند وخیم‌تر است

اقتصاد آنلاین رژیم افزود: «مردم از نظر روحی به‌هم ریخته‌اند، به‌ویژه زنان و بچه‌های کوچک. می‌گویند تا امروز که شش روز از سیل گذشته، چرا هیچ مسئولی نیامده؟ آنها گله دارند که صندوق‌های رأی را برای ما آوردید، رأی ما را در این باران گرفتید، ولی کسی برای امداد نیامد..

یکی از سیل‌زدگان می‌گوید: سیل که آمد ۷نفر از روستای تلنگ را با خودش برد و تا روز جمعه یک‌نفر از آنها هم‌چنان مفقود بود «وضعیت تلنگ بحرانی است و در روزهای اول مردم برای فرار از سیل در این سرما روی پشت بام‌ها رفته بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4dd0de2b-6102-408d-b759-a3e9d8076c65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات