728 x 90

دونالد ترامپ رسماً نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد

سخنرانی دونالد ترامپ در کنوانسیون جمهوریخواهان
سخنرانی دونالد ترامپ در کنوانسیون جمهوریخواهان

رویترز (۲۹تیرماه) گزارش کرد: دونالد ترامپ روز پنجشنبه توضیح داد که چگونه از یک سوءقصد به جان خود جان سالم به در برده است و در اولین سخنرانی خود پس از حمله به حضار خشمگین در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان گفت که او فقط «به لطف خدای متعال» در آنجا حضور داشته است.

او در میلواکی گفت: «صدای ویز بلندی شنیدم و احساس کردم که چیزی واقعاً به‌شدت به گوش راستم برخورد کرد. با خودم گفتم وای این چه کاری بود فقط می‌تواند یک گلوله باشد.

ترامپ با عکس‌هایی از ترامپ خون‌آلود که روی صفحه‌های نمایش پشت سرش نشان داده می‌شود، از مأموران سرویس مخفی که به سمت او شتافتند و به آتش‌نشان داوطلب کشته شده، کوری کامپراتوره، در حال بوسیدن کلاه آتش‌نشانی او ادای احترام کردند. رئیس‌جمهور سابق در لحظات آغازین سخنرانی، زمانی که رسماً نامزدی ریاست‌جمهوری حزب را پذیرفت، لحن آشتی جویانه‌ای داشت.

او با تغییر محسوسی در رفتار رئیس‌جمهور سابق که معمولاً جنگ‌طلب بود، گفت: «من برای ریاست‌جمهوری کل آمریکا نامزد می‌شوم، نه برای نیمی از آمریکا، زیرا پیروزی نصف آمریکا هیچ پیروزی ندارد.
اما او به‌سرعت به حملات سخت علیه دولت بایدن پرداخت و بدون مدرک ادعا کرد که اتهامات جنایی او تلاش‌هایی با انگیزه سیاسی برای جلوگیری از انتخاب او است. این سخنرانی یک رویداد چهار روزه را در بر می‌گیرد که در آن حزبی که اکنون کاملاً در تسخیر او ظاهر شده است با تحسین و تمجید از او استقبال شد.

 

سی اسپن نیز گزارش کرد:
ترامپ: من به تک‌تک بحرانهای بین‌المللی که دولت فعلی ایجاد کرده است پایان خواهم داد، از جمله جنگ وحشتناک با روسیه و اوکراین، که هرگز اگر من رئیس‌جمهور بودم اتفاق نمی‌افتاد و جنگ ناشی از حمله به اسراییل که اگر من رئیس‌جمهور بودم هرگز رخ نمی‌داد.

رژیم ایران ورشکسته بود. رژیم ایران پول نداشت اکنون این رژیم ۲۵۰ میلیارد دلار دارد. آنها در طول دو سال و نیم گذشته به آن دست یافتند. ورشکسته بودند.
من یک روز دیگر در برنامه‌ای به نام فیس د نیشن گفتم؟ آنها نماینده کنگره‌ای داشتند که یک دموکرات است، گفت، خوب، چه بخواهید یا نخواهید ایران زمان ترامپ ورشکسته بود. من به چین و کشورهای دیگر گفتم اگر از ایران خرید کنید به شما اجازه نمی‌دهیم در این کشور تجارت کنید و برای هر کالایی که بفرستید تعرفه ۱۰۰ درصد یا بیشتر می‌گذاریم و آنها به من گفتند خوب تمام است و دیگر از ایران نفت خرید نخواهند کرد.  آنها آماده بودند معامله کنند. رژیم ایران می‌خواست با ما معامله کند و بعد ما آن نتیجه بسیار وحشتناک (انتخابات) را داشتیم که هرگز اجازه نخواهیم داد دوباره تکرار شود. نتیجه انتخابات را ما هرگز اجازه نخواهیم داد که دوباره این اتفاق بیفتد. آنها از کوید برای تقلب استفاده کردند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که دوباره تکرار شود.
آنها همه تحریم‌ها را برداشتند و هر کاری که ممکن بود برای رژیم ایران انجام دادند و اکنون ایران به دستیابی به سلاح هسته‌یی بسیار نزدیک است، چیزی که هرگز اتفاق نمی‌افتاد. این مایه شرمساری است. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e97a599-960f-43dc-ae69-ce154e2f69b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات