728 x 90

ایران قیام سراسری – شماره ۱۹

دوشنبه شب قیام سراسری در تهران و بسیاری از شهرها به‌رغم سرکوب وحشیانه برای یازدهمین روز ادامه یافت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ایران قیام سراسری – شماره ۱۹

دوشنبه شب قیام سراسری در تهران و بسیاری از شهرها به‌رغم سرکوب وحشیانه برای یازدهمین روز ادامه یافت

فریاد «وای به روزی که مسلح شویم» جوانان در پاسخ به آتش گشودن به سوی تظاهر کنندگان در تهران

 

روز دوشنبه چهارم مهرماه در یازدهمین روز قیام سراسری مردم ایران، به‌رغم سرکوب وحشیانه و قطع کامل اینترنت، دهها نقطه تهران شاهد قیام و درگیری و زد و خورد با مزدوران خامنه‌ای بود. این مناطق از جمله شامل، ستارخان، مرزداران، سازمان آب، پونک، چهار راه کمالی، گیشا، تهران پارس، سعادت آباد، امیر آباد، یوسف آباد، شهرک امید، شهر‌آرا، نیاوران، خیابان دماوند، نارمک، چهار دیواری، هفت حوض، چیتگر و اکباتان بود. نیروهای سرکوبگر در پاره‌ای نقاط تهران به روی تظاهر کنندگان آتش گشودند. در نارمک و ستارخان، جوانان با نیروهای مهاجم درگیر شدند.

 

در بسیاری از نقاط تهران تظاهر کنندگان با آتش زدن و بستن مسیر مانع تردد خودروهای حامل نیروهای سرکوبگر بودند. جوانان شورشی در بسیاری از نقاط با کوکتل مولوتف به تجمع مزدوران و خودروهای آنها حمله کرده و آنها را پس می‌راندند. در بسیاری از نقاط جوانان شورشی در واکنش به گلوله‌باران و پرتاب گاز اشک‌آور شعار می‌دادند: «وای به روزی که مسلح شویم».

 

تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: «مرگ بر دیکتاتور»، «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه»، «این همه لشکر آمده به قصد رهبر آمده»، «تا انقلاب نکردیم، به خونه برنگردیم» و «ما بچه‌های جنگیم، بجنگ تا بجنگیم». شب گذشته، شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای از پنجره خانه‌ها و پشت بامها در بسیاری از مناطق تهران به گوش می‌رسید.

 

در یازدهمین روز قیام سراسری، تظاهرات و درگیری در شهرهای مختلف از جمله یزد، مشهد، تبریز، بندرعباس، لاهیجان، قم، قروه، سردشت، مریوان و سوسنگرد برگزار گردید. در مشهد به‌رغم حضور گسترده نیروهای مسلح، حداقل در پنج نقطه مردم به تظاهرات و رودررویی با نیروهای سرکوبگر و لباس‌شخصی‌ها پرداختند.

 

نقاط مختلف تبریز به‌ویژه شهرک رشدیه و چهارراه شهناز شاهد تظاهرات و درگیری بود. تظاهر کنندگان شعار می‌دادند، «نه شاه‌چیم نه شیخ‌چی، میلت‌چیم، میلت‌چی». در مهرشهر کرج مردم شعار می‌دادند: «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر». در قروه، جمعیت انبوه مردم شعار می‌دادند، «مرگ بر خامنه‌ای، می‌کشم، می‌کشم، هر‌ آنکه خواهرم کشت». در مریوان جمعیت کثیری شعار می‌دادند، «ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد».

 

رژیم آخوندی برای جلوگیری از گسترش قیام و ممانعت از انتشار اخبار و تصاویر آن به قطع یا کند کردن شدید اینترنت در تهران و بسیاری دیگر از مناطق کشور مبادرت کرده است.

 

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، شب گذشته گفت: زنان پیشتاز و جوانان شورشی در یازدهمین روز قیام سراسری در تهران و سایر شهرها بپاخاسته‌اند. قیامی با ۲۰۰‌شهید و ۱۰هزار دستگیری که ۱۵۴شهر ایران را فراگرفته است. وی با تأکید بر این‌که خونهای به‌ناحق ریخته شده، عزم قیام و شورش را صد چندان می‌کند جامعه جهانی را به اقدام فوری برای آزادی زندانیان قیام فراخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ مهر ۱۴۰۱ (۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/104df054-d478-4187-83da-01226fb75027"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات