728 x 90

دور جدید مذاکرات رژیم ایران و آمریکا در قطر، صرفنظر کردن از لغو تحریمهای سپاه

انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات قطر
انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات قطر

خبرگزاری رویترز در گزارشی از دور تازه مذاکرات غیرمستقیم رژیم آخوندی و آمریکا در قطر نوشت: ایران و آمریکا در دوحه مذاکرات غیرمستقیم هسته‌یی را با میانجیگری اتحادیه اروپا آغاز کردند.

به‌گزارش رویترز ۷تیر هفته گذشته، یک مقام رژیم ایران و یک مقام اروپایی به رویترز گفتند: ایران از خواسته‌ٔ خودش برای لغو تحریم‌های [مربوط به] نام‌گذاری سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی خارجی [آمریکا] صرف‌نظر کرده است. اما هنوز دو موضوع، از جمله یکی درباره تحریم‌ها، حل نشده باقی مانده است.

رسانه‌های حکومتی گزارش دادند که مذاکرات غیرمستقیم هسته‌یی بین تهران و واشنگتن روز سه‌شنبه در دوحه آغاز شد و مذاکره‌کننده ارشد رژیم ایران با انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا، که بین طرف‌های آمریکایی و ایرانی رفت و آمد خواهد داشت، دیدار کرد.

علی باقری کنی و راب مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، در اتاق‌های جداگانه در هتلی در پایتخت قطر مستقر شده‌اند. آنها تلاش می‌کنند تا یک بن‌بست چند ماهه را بشکنند. بن‌بستی که تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ تهران با قدرتهای جهانی را متوقف کرده است.

رژیم ایران از انجام گفتگوهای مستقیم با ایالات متحده خودداری می‌کند. امری که منجر به ترتیب دادن مذاکرات نزدیک با حضور مورا شد...

 

وزیر خارجه رژیم درباره مذاکرات اتمی در قطر گفت: دستیابی به توافق در دوحه در صورتی امکان‌پذیر است که واشنگتن واقع بین باشد و حسن‌نیت واقعی داشته باشد

امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای حوزه خزر در ترکمنستان حضور دارد، سه‌شنبه شب ۷تیر در جمع کارکنان سفارت رژیم در عشق آباد گفت : به‌رغم این‌که آقای بایدن تأکید می‌کند که من اراده جدی دارم برای این‌که به توافق برسیم، ولی ما هنوز در عمل چیزی جز رفتارهای مبتنی بر فشار حداکثری دوره ترامپ در آمریکا را شاهد نیستیم.

به‌رغم این‌که لسان و زبان آقای بایدن متفاوت است، ولی در مرحله عمل باید ببینیم که در این مرحله از گفتگوها چه مقدار ادعای آمریکایی‌ها نسبت به داشتن نیت و اراده جدی واقعی است.

با تصویب قطعنامه شورای حکام و رفتار غیرسازنده طرف آمریکایی ما اقداماتی را کلید زدیم و در گام اول هم سازمان انرژی اتمی ۲۷دوربین برجامی و دوربینی که داوطلبانه در سایتهای ما نصب شده بود را از مدار خارج کرد و هم‌چنین گام های بعدی نیز اتخاذ شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10149141-1803-4a6b-97c9-71202ad1b515"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات