728 x 90

دعاوی وزیر خارجه رژیم آخوندی همزمان با دور جدید مذاکرات وین

هتل کوبورگ وین
هتل کوبورگ وین

مذاکرت اتمی که توسط رژیم آخوندی متوقف شده بود، بار دیگر از سر گرفته شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۶دی از وین گزارش داد، در حالی‌که مذاکرات در وین برای احیای توافقنامه هسته‌یی متزلزل، از سر گرفته می‌شود، رژیم ایران تأکید کرد که ایالات متحده و متحدانش قول بدهند که به تهران اجازه دهند نفت خام خود را صادر کند.

آسوشیتدپرس افزود: اظهارات حسین امیرعبداللهیان نشان می‌دهد که رژیم ایران در آستانه مذاکرات بر سر احیای توافقنامه هسته‌یی سرفصلی ۲۰۱۵ بر موضع خودش تأکید می‌کند. روند مذاکرات با این مشکل دست به گریبان بود تا پیشرفتی بکند و اوایل ماه جاری پس از دوری از مذاکره که شاخص آن تنشها بر سر مطالبات جدید تهران بود، پایان یافت.

وزیر خارجه کابینه رئیسی جلاد ساعاتی پیش از شروع مذاکرات با طرح دعاوی رژیم در مورد فروش نفت و واریز شدن پول آن به حساب‌های ارزی رژیم و راستی‌آزمایی دریافت آنها، مدعی شد: سند ۲۰ژوئن را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم.

امیر عبداللهیان گفت: به یک سند جدید و مشترکی رسیدیم. از امروز مذاکرات ما حول اون سند مشترک شروع میشه. از جمله موضوعات در مذاکرات جاری ما بحث تضمین و راستی‌آزمایی است. اما ببینید برای ما مهم‌ترین مسأله این هست که بایستی در ذیل این واژه‌ها و این موضوعات به‌نقطه‌یی برسیم که اولاً نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته بشه. و پول اون نفت به‌صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران بتونه وارد بشه و از همه مزایای اقتصادی که در برجام پیش‌بینی شده استفاده بکنیم.

در همین حال پزشکیان عضو مجلس رژیم گفت: در مذاکرات وین، اگر روی تمام خواسته‌های خود پافشاری کنیم، مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد. وی افزود: روند مذاکرات وین نسبت به گذشته هیچ تغییری نداشته است. در مذاکرات طرفها به‌دنبال حاکم‌کردن حرف خودشان هستند.(سایت حکومتی اقتصادآنلاین ۶دی)

ساداتیان، سفیر پیشین رژیم در انگلستان نیز گفت: بعید نیست مسأله اوکراین به پرونده اتمی مربوط شده باشد. به این شکل که حساسیت نسبت به اوکراین زیاد شده تا روسیه بیش از اندازه از نظام ایران در برجام حمایت نکند و خیلی طرف جمهوری اسلامی را نگیرد. (روزنامه حکومتی آرمان ۵دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e25e2f0d-0bcb-4e9b-aea2-583b83a0a7d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات