728 x 90

دست بستگی در مقابله با جوانان در چهارشنبه سوری

سخن روز
سخن روز

شمارش معکوس چهارشنبه‌سوری به زیر یک هفته رسیده است. جامعه از یک سو شاهد شور و هیجان ملی و لحظه شماری برای برپایی هرچه با شکوهتر این جشن سرخ و آتشین است و از سوی دیگر با بازتابهای ترس و کابوس رژیم و نهادهای سرکوبش مواجه است که تلاش می‌کنند با انواع تبلیغات و نشان‌دادن تصاویر دلخراش، خطرات آتش‌بازی را عمده کرده و مردم را بترسانند. این البته روالی است که رژیم همه ساله با نزدیک شدن چهارشنبه‌سوری در پیش می‌گیرد؛ ابتدا هارت و پورت و اعلام ممنوعیت می‌کند، سپس لحنش را ملایم‌تر کرده، در قبال موج عظیم خیزش جوانان، حتی از در همنوایی با جشن چهارشنبه‌سوری هم درآمده و به تعریف و تمجید سنتهایی مثل قاشق زنی و فال گوش و غیره می‌پردازد و سرانجام به اینجا می‌رسد که اصلاً هرکاری مجاز است به شرط این‌که به میدان جنگ با رژیم تبدیل نشود... آخر خودش بهتر از همه به توپ توخالی تهدیداتش در قبال فراخوان و موج خیزش چهارشنبه‌سوری واقف است. نهایتاً هم در شب چهارشبنه سوری نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم اساساً در فاصلهٴ دور از مردم می‌ایستند و با مشاهدهٴ جمعیت گارد دفاعی گرفته حتی‌الامکان وارد صحنه نمی‌شوند. امسال اما چهارشنبه‌سوری برای هر دو طرف متفاوت از گذشته است؛ چرا که گرمای قیام در نبض جامعه، یک فرصت استثنایی را برای نیروهای قیام و جوانان بی‌باک و بیم فراهم می‌کند و درچنین شرایط حساسی رژیم در سیاستش با محدودیتهای بسا بیشتری مواجه است.  این بسیار مهم است که جوانان شورآفرین بدانند که  در مقابل جمع منسجم و آتشین آنها نیروی انتظامی جرأت وارد شدن به صحنه را ندارد و این فرصتی طلایی برایبه‌پاخاستن کاوه‌های میهن علیه ضحاک خونخوار زمان؛ خامنه‌ای و نظام پلید اوست.

«سخن روز» را با عنوان «دست بستگی رژیم » آغاز کردیم، شگفت این‌که به قول معروف شاهد از غیب رسید و صحبت دیروز پاسدار جعفری سرکردهٴ سپاه پاسداران به هنگام عیادت از بسیجی مجروح خیابان گلستان، نمونه و مصداق عینی همین مسأله بود. به‌نوشته سایت ذاکر نیوز(15اسفند96)، پاسدار جعفری گفت« اگر (مجاهدین) دست نیروهای امنیتی و بسیجی را نبسته بودند، شیطنتها بسیار زودتر در نطفه خفه می‌شد». این اعتراف مهم جعفری را سایر سایتها و رسانه‌های رژیم به‌طور سراسری سانسور کرده و به‌جای کلمه (مجاهدین)، کلمه «دشمنان» را گذاشته‌اند. اعتراف سرکردهٴ سپاه پاسداران بهترین گواه این واقعیت است که اگر رژیم آن‌چنان که در دهه 60می‌کرد در سرکوب و اختناق و در شلیک گسترده به سوی تظاهر کنندگان در خیابانها و در اعدامهای گسترده، دستش بسته است، تنها و تنها به‌خاطر مقاومت مجاهدین در داخل و افشاگریهای آنها در خارج و در سطح بین‌المللی است. مروری به آن چه طی36سال گذشته صورت گرفته همین واقعیت را گواهی می‌دهد.این اعتراف جعفری، درعین حال مهر ابطال بر دعاوی کسانی است که می‌گویند اقدامات مجاهدین عامل شدت سرکوب رژیم است و نشان می‌دهد که مسأله درست برعکس است و مقاومت مجاهدین تأثیر مستقیم در کاهش توان سرکوب رژیم داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bcb5b36-5a19-418f-a1ef-04522c03c2eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات