728 x 90

دستگیری ۱۰مظنون ایرانی توسط منابع امنیتی ترکیه، که قصد حمله به گردشگران در استانبول را داشتند

دستگیری ۱۰ مظنون ایرانی توسط منابع امنیتی ترکیه
دستگیری ۱۰ مظنون ایرانی توسط منابع امنیتی ترکیه

بنا به گزارش آناتولی ترکیه چهارشنبه ۱۲مرداد بر اساس اظهارات منابع امنیتی ترکیه، ۱۰مظنون ایرانی که قصد حمله به گردشگران اسراییلی در استانبول را داشتند، قبل از دستگیری به وسیله نیروهای امنیتی ترکیه، در حال شناسایی و دیدبانی هتل‌ها و تعقیب گردشگران اسراییلی بودند.

این منابع گفتند: صدها ساعت فیلم دوربینهای امنیتی بررسی شده به وسیله پلیس نشان می‌دهد، این مظنونان که در ماه ژوئن بازداشت شده‌اند، گردشگران اسراییلی را در مکانهای مختلف تعقیب می‌کنند و با گرفتن عکس و فیلم در هتل‌های محل اقامت این گردشگران، این مناطق را شناسایی می‌کردند. این منبع به‌دلیل محدودیت در صحبت با رسانه‌ها، خواست نامش فاش نشود.

مشخص شد که مظنونان در هتل‌ها و خانه‌های اجاره‌ای که به‌طور روزانه اجاره می‌کردند، در مناطق مختلف استانبول اقامت داشتند. برخی از آنها با استفاده از گذرنامه‌های جعلی وارد کشور شدند. اغلب آنها وسایل نقلیه خودشان را عوض می‌کردند تا دستگیر نشوند.

طی یک عملیات مشترک در تاریخ ۲۳ژوئن به وسیله تیمهای سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه، این مظنونان ایرانی به ظن برنامه‌ریزی برای حمله به شهروندان اسراییلی در ترکیه بازداشت شدند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8101c0df-2a7e-4393-b4e8-de2b5fd63181"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات