728 x 90

دستگیری رانندگان اعتصابی کامیون در شهرهای مختلف/ اعتصاب گسترش می‌یابد

در پنجمین روز اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مخلتف کشور، اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان رژیم آخوندی در استان قزوین از دستگیری ۱۵نفر از اعتصابیون خبر داد. وی مدعی شد این رانندگان "با بستن جاده‌ها در عبور و مرور کامیونهای خود در جاده‌ها و محورهای استان اختلال ایجاد کرده بودند".

وی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی «مهر» با لحن تهدید‌آمیزی گفت: با هر فردی که در عبور و مرور و زندگی مردم اختلال ایجاد کند برخورد شده و اجازه نمی‌دهیم افراد سودجو با بستن راه‌ها و ممانعت از حرکت کامیون‌ها موجب اخلال در زندگی مردم شوند.

این دژخیم قضاییه افزود: «قطعاً افرادی که با بستن راه‌ها و جلوگیری و ممانعت از عبور و مرور کامیون‌ها در جاده‌ها به زندگی مردم آسیب می‌زنند از لحاظ قانون متخلف شناخته شده و برخورد قاطع با آنها صورت می‌گیرد.

 

اعتصاب رانندگان گسترش می‌یابد

اعتصاب کامیون‌داران زحمتکش در روز پنجم خود در شهرهای مختلف میهن هم‌چنان ادامه دارد. روز چهارشنبه ۴مهر کامیون‌داران شهر رفسنجان و شهر پرندک (زرندیه استان مرکزی) به اعتصاب سراسری کامیون‌داران پیوسته و اعتصاب کردند.

خبرها حاکی از پیوستن و حمایت صنفهای دیگر، به اعتصاب است.

روز پنجشنبه پنجم مهر اتوبوس های مسافربری در ترمینال دزفول در همبستگی با کامیون‌داران اعتصابی، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

روز چهارشنبه ۴مهر در زاهدان خودروهایی که از شهرستانها میوه آورده بودند، در حمایت از اعتصاب کامیونداران، بارهای خود را در بلوار ثارالله این شهر خالی کرده و به اعتصاب پیوستند.

در همین روز شرکتهای مسافربری ایران پیما، همسفر، تی بی‌تی، رویال سفر، و... مستقر در اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، ایذه و دیگر شهرهای استان خوزستان، در همبستگی با اعتصاب کامیونداران، غرفه‌های فروش بلیط خود را تعطیل و سرویسهای خود را لغو کردند.

شماری از شرکتهای حمل‌ و نقل در همبستگی با اعتصاب سراسری کامیون‌داران تعطیل کردند.

روز چهارشنبه ۴مهر کامیون‌داران سیرجانی اقدام به بستن جاده بر روی کامیوندارانی که بدون توجه به اعتصاب اقدام به بارگیری کرده بودند؛ نمودند.

اعتصاب کامیون‌داران موجب کاهش سوخت در پمپ بنزینها یا تعطیلی آنها شده است. روز چهارشنبه ۴مهر در اعتراض به نبود گازوییل در شهرستان خاش، همزمان با اعتصاب کامیونداران، جمعی از مردم و صاحبان خودورهای سوخت و تانکرها تجمع اعتراضی برگزار کردند. در همین روز همچنین در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان مردم نسبت به کاهش سهمیه سوخت از ۳۰۰لیتر به ۲۰۰لیتر اعتراض کردند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4beb17ff-dc1c-49ea-be78-6ba2ddb89fe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات