728 x 90

دستگیری خانواده‌ها و هواداران مجاهدین و زندانیان سیاسی سابق

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

دستگیری خانواده‌ها و هواداران مجاهدین و زندانیان سیاسی سابق

همزمان با بالا گرفتن قیام سراسری، رژیم آخوندها شماری از خانواده‌ها و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران و زندانیان سیاسی سابق را دستگیر و به تفتیش منازل و ضبط کامپیوترها و تلفنهای آنها پرداخته است:

 

علی معزی ۷۰ساله زندانی سیاسی سابق روز شنبه ۹مهر با یورش مأموران امنیتی به منزلش بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. او از بیماریهای صعب‌العلاج مانند سرطان و بیماری کلیوی رنج می‌برد و به‌تازگی مورد جراحی سرطان پروستات قرار گرفته بود. آقای معزی که دو دخترش از اعضای سازمان مجاهدین هستند، در دهه شصت چند سال در زندان بود. در دهه هشتاد مدت دو سال و در دهه نود نیز ۵سال به اتهام هواداری از مجاهدین در زندان بسر برده است.

 

اسدالله هادی زندانی سیاسی سابق نیز روز ۹مهر، دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او که ۶۵سال دارد در دهه‌های ۶۰، ۸۰ و ۹۰ بازداشت شده و مدتها زندانی بوده و از بیماری قلبی و مشکلات کلیوی رنج می‌برد.

 

آقای علی خادمی از هواداران مجاهدین نیز در روز ۹ مهرماه ۱۴۰۱، دستگیر و به زندان اوین منتقل گردید. دژخیمان او را به گروگان گرفته‌اند تا پسرش را دستگیر کنند.

 

قبل از آن در شهریورماه خانم حوری (فاطمه) ضیایی آزاد ۶۰ساله، زندانی سیاسی سابق و مادر دو مجاهد، در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. او که مبتلا به بیماری‌ ام اس است بدون دارو و رسیدگیهای ضروری پزشکی است. خانم ضیایی از زندانیان سیاسی دهه۶۰ است که در دهه هشتاد و نود نیز مجدداً زندانی شده است.

 

در همین ماه خسرو رهنما، که در دهه۶۰ مدت ۷سال زندانی بوده دستگیر و به اوین منتقل شد.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان قیام فرامی خواند و بر تشکیل یک هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندانها و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی در ایران تأکید می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷ مهر ۱۴۰۱ (۹ اکتبر ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfc250eb-26cd-4c41-a49f-c15affdc7698"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات