728 x 90

در حمله اسراییل به فرودگاه دمشق ۱۱تن از سرکردگان و اعضای سپاه پاسداران کشته شدند

دمشق
دمشق

سایت العربیه در گزارشی از حمله اسراییل به فرودگاه دمشق در شامگاه هفتم دیماه نوشت: در حمله اسراییل به فرودگاه دمشق ۱۱فرمانده و عضو سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران کشته شدند.
این فرماندهان در فرودگاه دمشق در انتظار استقبال از هیأتی بلندپایه بودند.
به گفته این منابع، این فرماندهان که مسئولیت فرماندهی نیروهای سپاه و گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت آن در شرق سوریه را برعهده داشتند در فرودگاه دمشق در انتظار استقبال از هیأتی بلندپایه بودند. این منابع افزودند نورت رشید از فرمانده گروه‌های شبه‌نظامی وابسته در شرق سوریه در حمله شب گذشته فرودگاه دمشق مجروح شد.
این در حالی است که منابع اطلاعاتی و نظامی سوریه روز جمعه اعلام کردند که اسرائیل، شامگاه پنجشنبه ۷دی، پایگاه اصلی پدافند هوایی در جنوب سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد که جدیدترین بمباران از این دست، از زمان آغاز جنگ در غزه در ۷ اکتبر است.
رسانه‌های رسمی سوریه پیش‌تر به‌نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش دادند که حمله هوایی از سمت جولان اشغالی سوریه انجام شد و برخی نقاط در منطقه جنوبی، هدف قرار گرفت.
رسانه‌های رسمی متعاقباً به‌نقل از یک منبع نظامی گزارش دادند که اسراییل بامداد جمعه ۸دی، حمله جدیدی را از سمت خاک لبنان انجام داد. به‌گفته این منبع، در این حمله نقاطی در اطراف دمشق هدف قرار گرفت که خسارات مادی را بر جای گذاشت.
دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه نیز اعلام کرد که موشکهای اسرائیلی، منطقه فرودگاه بین‌المللی دمشق و هم‌چنین نقطه‌ای در داخل یک گردان پدافند هوایی در حومه جنوبی استان سویدا را هدف قرار دادند.
این مرکز با اشاره به این‌که شرکت‌های هواپیمایی، روز گذشته از بازگشایی فرودگاه دمشق خبر دادند، افزود: «حمله به فرودگاه دمشق، یک روز کامل پس از بازگشایی و پرواز اولین هواپیما پس از توقف عملی ۶۵روزه، انجام گرفت».
دیدبان حقوق‌بشر سوریه در ادامه خاطرنشان کرد بازگشایی فرودگاه بدون مجوز رسمی وزارت حمل و نقل سوریه، صورت گرفت.
 

خاطرنشان می‌شود روز گذشته خامنه‌ای همراه با تمامی سرکردگان سپاه پاسداران در گورسپاری پاسدار رضی موسوی دستيار قاسم سليمانی در سوريه شرکت داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee63cfd0-01cf-40f0-a9c8-4d8ed929a02e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات