728 x 90

قيام ايران- شماره ۱۴۵

درگیری در مریوان، اعتصابات و اعتراضات کشاورزان، کارگران، غارت‌شدگان در شهرهای مختلف

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

سه‌شنبه شب ٤اردیبهشت مردم مریوان در استان کردستان با پاسداران جنایت‌پیشه درگیر شدند. این درگیری زمانی به‌وقوع پیوست که پاسدار-سرهنگ کاوه کهنه پوشی به همراه یک پاسدار دیگر شخصی به نام لطیف نیک پی از اهالی روستاهای مریوان را به‌قتل رساندند. مردم در اعتراض به این جنایت، محل سکونت این دو جنایتکار را به آتش کشیدند. یگان ضدشورش در حمایت از این آدمکشان به درگیری با مردم و ضرب‌وشتم آنان پرداخت. این درگیری که ساعتها ادامه یافت به حوالی بیمارستان بوعلی در مریوان کشیده شد. پاسدار-سرهنگ "کاوه کهنه پوشی از جانیان پرسابقه و بدنام ارگانهای سرکوبگر در مریوان به‌شدت مورد نفرت مردم منطقه است.

در بانه و جوانرود اعتصاب کسبه و بازاریان برای یازدهمین روز ادامه یافت. عوامل اطلاعاتی رژیم یک زن معترض را که در خیابان مرکزی بانه، مردم را به ادامه اعتصاب دعوت می‌کرد، بازداشت و به کلانتری منتقل کردند. مردم بانه با تجمع در مقابل کلانتری مزدوران را ناگزیر به آزادی وی کردند. از سرنوشت شش تن دیگر از اهالی بانه که هفته گذشته بازداشت شدهاند اطلاعی در دست نیست.

کشاورزان محروم شرق اصفهان در ادامه اعتراضات خود در مقابل استانداری دست به تحصن زدند. استاندار رژیم که در محل تحصن رفته بود هیچ پاسخی برای حل مشکل کشاورزان نداشت.

روز پیش از آن جمعی از کشاورزان اردستان (اصفهان) در اعتراض به حفاری چاه آب توسط کارگزاران رژیم در این منطقه دست به تجمع زدند. آنها نسبت به عواقب ادامه حفر چاه که موجب خشک شدن قنات موجود در این منطقه خواهد شد، هشدار دادند.

کشاورزان شهرهای ویس و ملاثانی (استان خوزستان) برای سومین روز متوالی در اعتراض به تأمین نشدن حق‌آبه خود مقابل فرمانداری باوی تجمع کردند.

کارگران شهرداری حمیدیه برای سومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن ماهها حقوق و پوشالی بودن وعده‌های کارگزاران رژیم مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.

شمار زیادی از کارکنان صنعت نفت مقابل ساختمان اصلی وزارت نفت در تهران تجمع کردند. آنها نسبت به اجرایی نشدن وعده‌های فریبکارانه رژیم اعتراض دارند. نیروهای سرکوبگر با جمع کردن بنرهای تجمع‌کنندگان در صدد پراکنده ساختن آنها برآمدند.

در یزد رانندگان کامیونهای سوخت‌رسانی در اعتراض به پایین بودن کرایه‌ها، دست به اعتصاب زدند.

غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین در تهران در مقابل شعبه فاطمی این مؤسسه تجمع کردند. آنها شعار می‌دادند: این همه بی‌عدالتی؛ هرگز ندیده ملتی؛ گروه دیگری از غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین که مقابل دادسرای جرایم پولی تجمع کرده بودند بنر رئیس بانک مرکزی را به آتش کشیدند. آنها شعار می‌دادند:‌ مرگ بر سیف؛ غارت‌شدگان مؤسسه پدیده در تهران نیز در مقابل دیوان عدالت تجمع کردند.

غارت‌شدگان مؤسسه آرمان وحدت در اهواز در مقابل ساختمان این مؤسسه تجمع اعتراضی برگزار کردند. غارت‌شدگان افضل توس در مشهد نیز در مقابل دفتر این مؤسسه در بلوار سجاد تجمع کردند.

عده‌یی از فعالان محیط‌زیست در اعتراض به‌عملکرد دولت روحانی در رابطه با دریاچه ارومیه در مسیر حرکت وی در تبریز تجمع کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵اردیبهشت ۱۳۹۷(۲۵‌آوریل ۲۰۱۵)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3727f7df-8439-4fa8-9b95-7230eddfd6b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات