728 x 90

قیام ایران – شماره ۱۸

درگیریهای گسترده میان دانشجویان و نیروهای سرکوبگر در دانشگاه تهران

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

قیام سراسری مردم ایران، امروز، دوشنبه، برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد. تهران شاهد درگیری گسترده بین دانشجویان و جوانان شورشی با نیروهای سرکوبگر انتظامی، اطلاعاتی و لباس‌شخصیها بود.

 

نیروهای سرکوبگر، دانشجویان دانشگاه تهران که از ساعاتی قبل دست به تظاهرات‌ زده بودند را محاصره کردند. خیابانهای ۱۶آذر و انقلاب به‌شدت شلوغ شده است. دانشجویان شعار می‌دهند، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم». بسیجیها به دانشجویان حمله کردند که با مقاومت آنان روبه‌رو شده‌اند. همزمان مردم در منطقه صادقیه در غرب تهران به خیابان ریخته و فضا به‌شدت متشنج است.

 

در شهر کرج، مزدوران سرکوبگر با بستن میدانها، تلاش می‌کنند مناطقی را که توسط مردم مسدود شده بود باز کنند. علاوه بر نیروی سرکوبگر انتظامی، گله‌های مسلح لباس‌شخصی در مناطق مختلف مستقر شده‌اند. در سرآسیاب، منطقه فقیر نشین جنوب کرج، مردم با مزدوران انتظامی که به سمت آنان شلیک می‌کردند، درگیر شدند. در فردیس کرج، جوانان شعبه بانک سپه را به آتش کشیدند.

 

قیام مردم در شیراز نیز ادامه دارد. پمپ بنزین بزرگ صنایع واقع در خیابان “شیمی گیاه” شیراز به همراه یک دستگاه مینی‌بوس رژیم در آتش سوخت. جوانان و مردم در شیراز در نزدیکی ستاد خبری فلکه ستاد و دفتر امام جمعه هستند و از چهار نقطه به این مکانها نزدیک شده‌اند و تیراندازی پراکنده شنیده می‌شود. امروز کلانتری والفجر شیراز به تصرف مردم در آمد. بیمارستانهای رجایی و نمازی مملو از مجروحان و مصدومینی است که مزدوران سرکوبگر قصد دستگیری آنها را دارند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ آبان ۱۳۹۸ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e8d56f9-766d-412e-b358-7e953e423e9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات