728 x 90

درگذشت مجاهد صدیق عبدالله جعفرزاده

مجاهد صدیق عبدالله جعفرزاده
مجاهد صدیق عبدالله جعفرزاده

مجاهد خلق عبدالله جعفرزاده پس از نزدیک به ۵دهه مبارزه و مجاهدت در برابر دو دیکتاتوری شاه و شیخ، بعد ازظهر پنجشنبه سوم آبان ۹۷ در بیمارستانی در آلبانی درگذشت و به کاروان ستارگان درخشان کهکشان آزادی پیوست.

مجاهد صدیق عبدالله جعفرزاده در سال ۱۳۲۷ در قائمشهر متولد شد. وی فوق‌لیسانس مهندسی مکانیک، دبیر دبیرستانهای تهران و تویسرکان، قهرمان کشتی دانشگاه تهران و زندانی سیاسی در زمان شاه بود.

او از همان سال ۱۳۴۷ که وارد دانشگاه تهران شد و تحصیل در رشته مهندسی مکانیک دانشکده فنی را آغاز کرد، در فعالیتهای جنبش دانشجویی شرکت می‌کرد. در سال ۱۳۵۰ در دانشگاه با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شد و در ارتباط قرار گرفت. در اواخر بهمن سال ۱۳۵۲ دستگیر و زندانی شد و تا سال ۱۳۵۵ در زندان به‌سر برد. پس از آزادی مجدداً به یاران خود پیوست و به ایفای مسئولیتهای خود پرداخت. پس از انقلاب ضدسلطنتی در نهاد محلات از بخش اجتماعی، در نشریه مجاهد و در بخش حفاظت انجام وظیفه کرد. در سال ۶۱ به منطقه مرزی اعزام شد و پس از تشکیل ارتش آزادیبخش در عملیات مختلف از جمله در نبردهای فروغ جاویدان در سال۱۳۶۷، و مروارید در سال ۱۳۷۰ شرکت داشت.

دوران پایداری مجاهدین در اشرف، دوران درخشش قهرمانیهای عبدالله بود. او در همه هجومهای مزدوران و ایادی عراقی رژیم آخوندی به اشرف از جمله در حمله روزهای ۶و۷مرداد ۱۳۸۸، و ۱۹فروردین ۱۳۹۰ در صف مقدم دفاع از اشرف جنگید و مقاومت کرد و پس از حمله‌ٔ شش و هفت مرداد ۸۸ در اعتصاب‌غذای طولانی اشرفیان شرکت داشت.

در رزمگاه لیبرتی نیز در شرایط موشک‌باران عبدالله قهرمان با تمام توان در ساختن سنگرها و اقدامات پدافند غیرعامل فعال بود.

یاران مجاهد صدیق عبدالله جعفرزاده آن چه از او در ذهن دارند، چهره‌ای دلسوز، مایه گذار، مهربان، افتاده، فداکار و مسئولیت‌پذیر است که همیشه برای انجام پرزحمت‌ترین و سخت‌ترین مسئولیتها پیشقدم بود.

پایداری خارق‌العاده و تحسین‌انگیز او در اوج رزمندگی و نشاط در همه صحنه‌ها، به‌ویژه در دوران نبرد با بیماری برای همه یارانش انگیزاننده و الهام‌بخش بود.

انقلاب درونی مجاهدین صحنه پرواز رهایی برای عبدالله بود. او همواره در نبرد ایدئولوژیک پیشقدم بود و عاشقانه می‌رزمید.

خودش این فراز از زندگی انقلابیش را «فاز فرازمند پرافتخار مواجهه، جنگ، و عبور پیروزمند از انقلاب ایدئولوژیک مریم» نامیده و در این باره نوشته است:

«از سال ۶۸ مریم مرا در مقابل انتخابی سهمگین و در عین‌حال پرشکوه و پرفراز قرار داد... در مقابل مسئولیت ایدئولوژیک زمانه و مسأله دوران و بعبارت قرآنی‌اش جهاد اکبر.... و من از الیاف بندهای انقلاب مریم... تاج افتخار و کلاه شرف بافته و بر سر نهادم و تولدی دیگر یافتم و دنیای نوین و رحمت و رهایی مریم را لمس نمودم و پرواز به قله‌های رفیع و لذت‌بخش انسانیت را از او آموختم... و بشکرانه‌ٔ این نعمت عظیم و ثروت تمام نشدنی زمانه، لحظه‌ای چشم را از آن دو گوهر بی‌همتا و حجت زمانه و توقع و خواستشان بر نمی‌بندم. و انشاالله که شایسته‌ٔ این بار مسئولیت پرافتخار باشم».

 

مجاهد صدیق عبدالله جعفرزاده به هنگام ترک لیبرتی و هجرت به آلبانی در ۱۷بهمن ۱۳۹۴ در عهدنامه‌ٔ خود هم‌چون همیشه مجاهدت تا آخرین نفس را انتخاب کرد و نوشت:

من مجاهد خلقم و هیهات گویان به دشمن ضدبشری، مهر مسعود بر سینه و پرچم مریم را در دستانم می‌فشارم

عبدالله قهرمان یقین و عزم خود را برای مجاهدت بی‌امان و سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه، در آخرین سوگند خود در شب قدر به تاریخ ۱۵خرداد ۹۷ از جمله چنین ترسیم کرد:

بنام خدا و به‌نام مولای متقیان

و به‌نام شیر همیشه بیدار و مهر تابان

عامل اصلی و تعیین‌کننده سرنگونی، یعنی سازمان غرق بخون و پرافتخار مجاهدین خلق با ۵۳سال نبرد بی‌امان علیه شاه و شیخ در اوج آمادگی و وحدت تشکیلاتی-ایدئولوژیک و سیاسی – استراتژیک با هزاران مجاهد جان برکف است... و در این راستا و در این چهارچوب، مجاهد می‌مانم، مجاهد می‌جنگم و مجاهد خواهم مرد و همه افتخارم کسب سنگ‌قبر مجاهد خلق می‌باشد».

مرگ بر اصل ولایت فقیه و آخوندهای دژخیم حاکم

درود بر راهبران باور و ایمانم، مسعود و مریم رجوی

عبدالله جعفرزاده

۹۷/۳/۱۵

 

سلام بر او در روزی که‌زاده شد. در روزی که به راه مجاهدت پای نهاد. در روزی که انقلاب رهایی را برگزید. در روزهایی قهرمانانه پایداری کرد و در آندم که با نفسی مطمئن به سوی پروردگار پر کشید.

 

خانم مریم رجوی درگذشت مجاهد صدیق عبدالله جعفرزاده را به همرزمان و بستگانش تسلیت گفت و افزود: مجاهدت و ثبات قدم برادرم عبدالله جعفرزاده در مبارزه برای آزادی مردم ایران، از زندانهای شاه تا مقاومت سازش ناپذیر در برابر استبداد دینی، او را به الگویی آموزنده و شایان تکیه برای یاران و همشهریانش در قائمشهر تبدیل کرد.

درود بر او، که در آزمایشهای دشوار و از جمله در مواجهه با بیماری، با روحیه جنگنده و با صبر انقلابی، به عهد و پیمانش با خدا و خلق وفا کرد و با سعادت و سرفرازی به همرزمان شهید و صدیقش پیوست.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e2254a4-87ed-41fd-a69c-3f0cb53ade74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات