728 x 90

درگذشت جان بروتون نخست‌وزیر سابق ایرلند از حامیان مقاومت ایران

درگذشت جان بروتون نخست‌وزیر سابق ایرلند
درگذشت جان بروتون نخست‌وزیر سابق ایرلند

جان بروتون از شخصیتهای برجسته سیاسی جمهوری ایرلند و دهمین نخست‌وزیر این کشور از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ روز سه‌شنبه ۱۷بهمن به‌دنبال یک بیماری طولانی در سن ۷۶سالگی درگذشت.

او از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا بود. وی به مدت ۱۰ سال از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۹ رهبری حزب فینه گیل را به‌عهده داشت.

جان برتون با شرکت در کنفرانس‌های مختلف از مقاومت ایران و حقوق مجاهدان اشرفی حمایت کرده است. او از جمله در گردهمایی ایرانیان در ۲۸خرداد۱۳۹۰ با حضور رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت سخنرانی کرد و گفت:

«خانم رئیس‌جمهور، می‌دانم که با جمعیتی صحبت می‌کنم که رنج بسیار دیده‌اند. جمعیتی که دوستان خود را از دست داده‌اند، شکنجه شدند و یا به‌دلیل اعتقاد عمیق خود در تبعید به سر می‌برند. حقانیت مبارزه شما بدون شک بیانگر ابتلائاتی است که از آن عبور کرده‌اید.

من شهامت شما را ستایش می‌کنم و همراه با شما دعا می‌کنم برای موفقیت جنبش صلح‌خواه شما برای آزادی، مساوات، اصل حاکمیت رأی مردم و برقراری حکومت قانون در ایران».

پیکر جان بروتون روز شنبه، ۲۱بهمن، در حضور جمعی از سیاستمداران و شخصیتهای ایرلندی در دوبلین به خاک سپرده شد. در این مراسم از او به‌عنوان شخصیتی صادق، شرافتمند، جسور و بسیار ویژه یاد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68cb8b3d-3c51-4bd6-97d2-a7ac251de0b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات