728 x 90

درگذشت بهنام محجوبی از دراویش زندانی پس از ماهها شکنجه در زندان اوین + توئیت خانم مریم رجوی

درگذشت بهنام محجوبی درویش زندانی
درگذشت بهنام محجوبی درویش زندانی

روز یکشنبه ۳ اسفند، نزدیکان بهنام محجوبی درگذشت این درویش زندانی را تأیید کردند.

وی پس از ماهها شکنجه در زندان اوین و فقدان رسیدگیهای ضروری پزشکی از زندان به در بیمارستان لقمان تهران منتقل شده بود و از هفته گذشته خبرهای ضد و نقیضی درباره درگذشت او تحت خفقان و سانسور حکومتی و تکذیبیه‌های قضاییه جلادان انتشار یافت.

بهنام محجوبی به بیماری شدید صرع مبتلا بود و پزشکان تأیید کرده بودند که توان تحمل زندان را ندارد. اما شکنجه‌گران و بازجویان خامنه‌ای نه‌تنها از آزادی او خودداری کردند بلکه با ندادن داروهایش و خوراندن و تزریق داروهای نامعلوم بیماری او را تشدید کردند تا به اغما رفت و ناچار به بیمارستان لقمان منتقل شد.

عفو بین‌الملل در آذرماه امسال اعلام کرده بود: این زندانی که بیمار است، از طریق محرومیت از دسترسی به داروهایش، تحت شکنجه قرار گرفته است.

بهنام محجوبی از سال۱۳۹۶ به اتهام شرکت در اعتراضات دراویش دستگیر و زندانی شده بود.

مقاومت ایران با محکوم کردن شکنجه‌ها و فشارهای ضدانسانی بر روی زندانیان پیوسته خواهان بازدید هیأتهای حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای رژیم و دیدار با زندانیان بوده است تا رژیم نتواند بیشتر از این حقایق مربوط به زندانها را بپوشاند.

خانم مریم رجوی ضمن محکوم کردن شکنجه و رفتار ضدانسانی حکومت آخوندی با بهنام محجوبی و علت دقیق جان باختن این زندانی عقیدتی و آنچه در اوین و امین آباد بر سر او آوردند، بار دیگر بر ضرورت اعزام هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی برای بازدید از زندانها و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان قیام تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb0c5065-bc30-455c-b5a4-4ada1e836937"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات