728 x 90

درسها و دست‌آوردهای قیام آبان - ۱

درسها و دستاوردهای قیام آبان
درسها و دستاوردهای قیام آبان

به‌مناسبت دومین سالگرد قیام آبان ۹۸ برخی از درسها و دست‌آوردهای آن قیام عظیم را با هم مرور کنیم.

۱. قیام آبان و تکانه‌های عظیم آن این باور را در داخل و خارج ایران تقویت کرد که استبداد دینی حاکم بر ایران سرنگون‌شدنی است و این سرنگونی در چشم‌انداز نزدیک است. اصلاح‌طلبان قلابی، اپوزیسیونهای فیک و دست‌ساز حکومت، لابی‌های این رژیم و حامیان مماشات‌گر خارجی آن تبلیغ می‌کردند که براندازی مورد پسند مردم ایران و گزینه آنها نیست، باید به اصلاح این رژیم چشم دوخت و تنها راه‌کار در درون این ساختار است، قیام آبان تمام محاسبات آنها را به‌هم ریخت و اثبات کرد که مردم ایران دست در دست و شانه به شانه مقاومت انقلابی از ۳۰خرداد۶۰ تاکنون آزادی را نه در زیر عبای خامنه‌ای، بلکه در واژگونی ساختاری می‌جویند که بر ولایت مطلقه فقیه بنا شده است.

۲ـ رادیکالیسم برآمده از قیام آبان، مرزبندیهای سیاسی ـ اجتماعی را تیز و تیزتر کرد. نشان داد که در جامعه ایران، یک قطب‌بندی بیشتر نیست، باقی تقسیم‌بندیها، فراکسیون‌سازی‌ها و جناح‌بندیها و اپوزیسیون‌تراشی‌ها کف روی آب است. در یک‌طرف نظام ولایت فقیه با تمام شکل‌ها و شکلک‌های آن قرار دارد و در طرف دیگر براندازان با پیشتازی مقاومت ایران و کانون‌های شورشی.

قیام آبان سرنگونی را به‌عنوان خواست اصلی مردم ایران در مواجهه با استبداد دینی مهر کرد.
در گزارشهای آتی باز هم به درسها و دست‌آوردهای قیام آبان خواهیم پرداخت.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b837d2c1-e744-42d7-b87b-8c6303667cae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات