728 x 90

درخواست چهار سناتور از گروه ویژه اقدام مالی برای برخورد جدی با رژیم ایران

اف ای تی اف
اف ای تی اف

تد کروز، تام کاتن، مارکو روبیو و تام تیلیس، چهار سناتور جمهوریخواه آمریکا از گروه ویژه اقدام مالی خواسته‌اند جدیت کامل برای برخورد با فعالیت‌های مالی «نامشروع» و «مسموم» رژیم ایران در نظام جهانی بانکی نشان دهد.

 

به گزارش واشنگتن فری بیکن چهار سناتور همزمان با اجلاس گروه ویژه اقدام مالی در پاریس، درخواست کرده‌اند فعالیت‌های مرتبط با حمایت مالی از تروریسم که رژیم ایران به آن دست می‌زند، متوقف شود.

 

 

بحران در حکومت آخوندی بر سر تن‌دادن به کنوانسیونهای اف.ای.تی.اف:

همچنین در پی متوقف شدن بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، و شکست ظریف برای دریوزگی برجام در سفر مونیخ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم پریشان‌حال و سراسیمه در روز ۲۹بهمن به صحنه آمد و از اتحادیه اروپا و مجمع تشخیص مصلحت خواست شرایط نظام را درک کنند.

بهرام قاسمی – ۲۹بهمن:

مهم و گامهای بعدی اجرایی شدن آن است که نگاه ما، خواست ما و توقع ما از اروپا اجرایی کردن و اجرایی شدن این سازوکار است.

بهرام قاسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام را مخاطب قرار داد و گفت:

تکرار می‌کنیم که تصویب این لوایح بدون در نظر داشتن سازوکار مالی و بدون هیچگونه ارتباطی با بحث برجام در واقع به نفع کشور و به نفع مصالح مردم و به نفع اقتصاد و اقتصاد خارجی جمهوری اسلامی ایرانی هست و امیدوار هستیم که مجمع تشخیص مصلحت امروز باید در این مورد تصمیم بگیره و به هر دلیلی به‌رغم همه دلسوزیها تعهدات و افراد متعهدی که در آنجا هستند و علاقه‌مند به سرنوشت کشور هستند نتوانستند تاکنون به جمع‌بندی لازم دست پیدا کنند نهایتاً تشخیص درستی را در این مجمع تشخیص داشته باشند و هر آنچه که مصلحت مردم و کشور هست را سریع‌تر تصویب کنند. ما نیازمند هستیم که برخی از چرخه‌های در واقع ارتباطات بین‌المللی خودمون را در واقع روانتر بکنیم.

ابراز امیدواری قاسمی برای تصویب لوایح در حالی است که میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز ۲۹بهمن گفته که: « با بررسی سوابق و اسناد FATF که پالرمو و CFT هم جزء آن است به این یقین رسیدم که استکبار و در رأس آن آمریکا، آن معاهدات بین‌المللی را و سیله و ابزار سیاسی تسلط بر انقلاب اسلامی قرارداده است».

و بادامچیان سرکردهٔ باند مؤتلفه هم گفته « INSTEX» استقلال اقتصادی کشور را نشانه گرفته است. کسانی‌ که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه الحاق نظام به پالرمو خوشبین بودند، اکنون به این نتیجه رسیدند که برای پاسخ درست و منطقی به اروپا و حفظ استقلال کشور، پالرمو را رد کنند و نظام را بیش از این به دالان تعهدات تودرتو وارد نکنند».

روزنامهٔ جهان صنعت ۲۹بهمن هم با اشاره به این وضعیت نوشته: « بحران اقتصادی افزایش یافته است؛ دیپلماسی ما در موضعی تدافعی است و با وجود تلاش‌های بسیار کاری از پیش نمی‌برد». و سپس به بن‌بست باندهای حاکم اذعان کرده و اضافه کرده که:« سپهر سیاسی نظام اما در چنین موقعیتی اساساً فاقد ایده یا برنامه معنادار و مشخص وجودی است. دو جریان سیاسی که در این سال‌ها تشکیل‌دهنده بلوک قدرت در نظام بوده‌اند، عملاً هیچ ایده‌ای برای برون‌رفت از این وضعیت ندارند. هر دو در نوعی بحران گفتمانی فرو رفته‌اند».و در ادامه نتیجه گرفته است: « نتیجه این وضعیت تعمیق بی‌اعتمادی میان شهروندان و ساکنان در بلوک قدرت است، در چنین شرایطی... مردم...مستعد همراهی با جریانهای پوپولیستی و حتی خطرناک‌تر می‌شوند. به‌خصوص اگر آفت‌زدگی‌های اقتصادی ادامه پیدا کند. تجربیات تاریخی نشان می‌دهند که از دل این وضعیت، چه وضعیت‌های خطرناکی ممکن است ظهور یابند».

 

رسانه‌های حکومتی ویستا روز ۵بهمن ۹۷ خبر دادند روز ششم بهمن جلسهٔ مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین‌تکلیف لایحهٔ پالرمو به نتیجه نرسید و به دو هفته بعد موکول شد،اما دلواپسان نظام ولایت فقیه،در داخل مجمع و سایر تریبونهای حکومتی برای جلوگیری از تصویب این لایحه از روز قبل صف بستند.

 

خبرگزاری قضاییه آخوندی روز ۵بهمن ۹۷ به‌ نقل از فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع نوشت«مباحث بر روی لایحه پالرمو در مجمع بسیار جدی است و دو طرف به هر حال استدلال‌های جدی و قوی ای را مطرح می‌کنند».

و رسانه‌های دو باند گوشه‌یی از این کشمکشها را که تصویر روشنی از بن‌بست نظام است منتشر می‌کنند.

 

نوبخت معاون روحانی گفت: «موضوع عادی‌شدن وضعیت ایران در FATF مربوط به نظام است و آرزو می‌کنیم همانند دو لایحه،اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تروریسم، دو لایحه دیگر یعنی پالرمو و CFT نیز قانون شوند».

 

و روزنامه ایران ارگان دولت روحانی روز ۶بهمن ۹۷با اشاره به اظهارات آخوند صدیقی که در جمعه‌بازار دیروز تهران گفته بود«گوشت صدهزار تومانی نتیجهٔ برجام است» نوشت: « نرخ تورم امسال به‌رغم تمامی سختی‌های پیش آمده هنوز به اندازه‌ تورم آخرین سال دولت مورد حمایت شما واقع نشده است». و افزود: «وضعیت ونزوئلا پیش چشم همه است. تقریباً در میان اهل نظر و کارشناسان اقتصادی نوعی اتفاق‌نظر وجود دارد که اگر سیاست‌های دولت مورد حمایت این آقایان ادامه پیدا می‌کرد، تورم چند هزار درصدی نیز ایران را چون ونزوئلا در بر می‌گرفت و خیلی زودتر از ونزوئلا به وضعیت فلاکت‌بار آن کشور دچار می‌شدیم».

 

آخوند مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: « وقتی که مسئولان اجرایی کشور و حتی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مسأله را مطرح می‌کنند به‌نظر من زیبنده نیست امام جمعه طوری صحبت کند که گویی همه اینها پشت پا به منافع نظام زده‌اند».

 

علیرضا رحیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع به دلواپسان هشدار داد: « نباید کشوری را به سمت محدودیت‌های بین‌المللی برد. نگاه ما این است که نباید اجازه دهیم نظام را به بن‌بست برسد».

 

در همین حال مهدی محمدی مهره خامنه‌ای و عضو تیم مذاکرهٔ هسته‌یی پاسدار جلیلی نوشت:

تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت درباره CFT و پالرمو در جلسه روز شنبه اهمیتی تاریخی دارد. این جایی است که کشور باید نشان بدهد کلاً چیزی از تجربه برجام آموخته یا نه؟

 

و کیهان خامنه‌ای هم در روز ۶بهمن نوشت: «موج مخالفت عمومی با تصویب لوایح خودتحریمی FATF این روزها به نهضتی فراگیر تبدیل شده است؛ از تجمعات مردمی در شهرهای مختلف تا نامه‌های هشدارآمیز جنبش دانشجویی به مسئولان. منشأ این جوش و خروش‌ها، مخاطرات و مهلکه‌ها و مخمصه‌هایی است که این لوایح برای نظام به همراه خواهند داشت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05fa364f-21f6-44ad-8a3e-7f2eb11e0728"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات