728 x 90

درخواست از پلیس لندن برای تحت پیگرد قرار دادن عطاءالله مهاجرانی

عطاءالله مهاجرانی
عطاءالله مهاجرانی

روزنامه گاردین روز دوشنبه ۱۰بهمن نوشت: از پلیس لندن خواسته شد متهم ایرانی را به‌دلیل حمایت از فتوای قتل رشدی تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

از پلیس متروپولیتن خواسته شده است تا با محاکمه عطا‌ءالله مهاجرانی، مقام ارشد سابق دولت ایران متهم به حمایت از فتوا علیه سلمان رشدی، تروریسم ایرانی در انگلستان را سرکوب کند.

پلیس متروپولیتن در حال بررسی پرونده حقوقی است که عطاءالله مهاجرانی را که در انگلستان زندگی می‌کند، به تشویق تروریسم که نقض قانون ترور ۲۰۰۶ است متهم می‌کند. خود او این ادعاها را رد می‌کند.

یک وکیل حقوق‌بشر ایرانی و یک وکیل انگلیسی در ماه اوت شکایتی طولانی علیه مهاجرانی ارائه کردند. آنها مدعی هستند مهاجرانی در سال۱۳۶۷ معاون نخست‌وزیر و معاون پارلمانی و حقوقی رئیس‌جمهور بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷ بوده است، در دوره‌ای که صدها ترور مخالفان در اروپا به دستور رژیم ایران انجام شده است.
به گفته آنها مهاجرانی هیچ تلاشی برای متوقف کردن قتلها انجام نداده بود و از زمانی که در لندن زندگی می‌کند، بارها از قاسم سلیمانی از سپاه پاسداران به‌عنوان قهرمان ملی ایران و اسلام تمجید کرده است.

 

شایان یادآوری است که بسیاری از ترورها و قتلهای زنجیره‌ای رژیم پلید آخوندی و وزارت اطلاعات آن در زمان رفسنجانی به‌اصطلاح میانه‌رو اتفاق افتاد. در آن زمان دژخیم فلاحیان وزیر اطلاعات و مهاجرانی معاون رفسنجانی بود و از این بابت مهاجرانی گفتنیهای بسیار دارد.

مهاجرانی در زمان خاتمی هم وزیر ارشاد رژیم بود و از طریق مطبوعات غربی و لجن‌پراکنیهای مزدوران وزارت اطلاعات، ادعا می‌کرد که سلاحهای کشتار جمعی عراق در قرارگاههای مجاهدین پنهان شده است. این شیطان‌سازیها از مجاهدین برای رژیم پلید آخوندی چند فایده داشت.

-زمینه‌سازی برای تهاجمات هوایی و موشکی به قرارگاههای ارتش آزادیبخش

-فریب دادن دولتها و سرویسهای کشورهای غربی و منحرف کردن آنها از پروژه‌ها و تأسیسات پنهان هسته‌یی و موشکی و شیمیایی رژیم که مجاهدین افشا می‌کردند.

-کشاندن آمریکا و انگلیس به جنگ در عراق برای سیه روزی این کشور از طریق مهره‌ها و مزدوران و جاسوسان دوجانبه مانند احمد چلبی

-بنا بر تجربه بسیاری از مقامات و مهره‌ها و مزدوران رژیم آخوندی سرانجام مانند مهاجرانی با پاسپورتهای آمریکایی و انگلیسی سر از انگلیس و آمریکا و دیگر کشورهای غربی در می‌آورند. به همین خاطر مقاومت ایران قبل از هر چیز خواهان ابطال پاسپورتهای عوامل و مزدوران رژیم و اخراج آنها از این کشورهاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6742bbf2-5f2e-4a1c-8129-3d723c000fe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات