728 x 90

درخواست اتحادیه اروپا برای آتش‌بس سه روزه در غزه

جنگ در غزه
جنگ در غزه

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه هفتم شهریور با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خواهان آتش‌بس سه روز در غزه برای واکسیناسیون کودکان در مقابل بیماری فلج اطفال شد.
بورل در پیام خود در شبکه ایکس نوشت: «گسترش سریع فلج اطفال همه کودکان غزه را که قبلاً به‌دلیل آوارگی، محرومیت و سوءتغذیه ضعیف شده‌اند، تهدید می‌کند.
من خواهان یک آتش‌بس بشردوستانه ۳ روزه هستم تا واکسیناسیون را امکان‌پذیر سازد.
مستقل از مذاکرات گسترده‌تر انسانیت ما این را می‌طلبد».
در حالی که پس از ۲۵ سال، اولین مورد ابتلا به فلج اطفال در غزه در ۱۶ اوت، تأیید شد. گفته می‌شود یک نوزاد ۱۰ ماهه که واکسینه نشده بود به بیماری مبتلا و فلج شده است. .
فعالان حقوق‌بشر می‌گویند ظهور مجدد این بیماری در غزه به‌دلیل تاثیرات مخرب جنگ است که برنامه‌های واکسیناسیون را مختل کرده و به سیستم‌های آب و فاضلاب آسیب رسانده است.
سازمان بهداشت جهانی از طرفین خواسته است جنگ را متوقف کنند تا واکسیناسیون در این منطقه انجام شود. به‌گفته مقامات بهداشت سازمان ملل، روز دوشنبه، بیش از ۱.۲ میلیون دوز از این واکسن به غزه منتقل شده تا برنامه واکسینه کردن بیش از ۶۴۰هزار کودک انجام گیرد.
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه می‌گوید اما «آن‌روا» محدودیت‌های وضع شده از سوی مقامات اسراییلی کمکهای بشردوستانه را مختل کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82f9b911-8f55-4a44-8e72-56c5f3624553"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات