728 x 90

دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین: شلیک به هواپیمای مسافربری اقدامی تروریستی علیه یک هواپیمای غیرنظامی بود

الکسی دانیلوف؛ دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین
الکسی دانیلوف؛ دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین

الکسی دانیلوف؛ دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین در مصاحبه‌یی که به تاریخ پنجشنبه ۲۳دی با صدای آمریکا داشت شلیک به هواپیمای مسافری اوکراین را یک اقدام تروریستی دانست.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که سپاه در ۲۱دیماه گفت: هواپیمای ۷۳۷ مسافربری را با یک موشک کروز اشتباه گرفته بود. آیا چنین چیزی ممکن است؟ گفت: «بوئینگ ۷۳۷ هواپیمای مسافربری است و نمی‌تواند هدف نظامی باشد. این هواپیما هیچ تهدیدی نداشته است. یک روز پس از سرنگونی آن اعلام کردیم این هواپیما هدف موشک روسی «تور ام یک» قرار گرفته بود. از این مسأله تقریباً مطمئن بودیم».
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر ادعای سپاه بر مستقل عمل کردن اپراتور موشک شده گفت: «اپراتور سامانه نمی‌تواند به تنهایی چنین تصمیمی بگیرد. بالاترین مقام مسئول باید این دستور را صادر کند. بدون دریافت چنین دستوری اپراتور نمی‌تواند مستقلا این کار را انجام دهد. مظنونیم که ممکن است کنترل بیرونی برای هدایت این موشک به کار گرفته شده باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e53bdc8-be63-4a64-9940-3ebbcbb7dd6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات