728 x 90

دبیرکل سازمان ملل اسراییل را به‌دلیل قتل‌های «اندوه آور» در غزه محکوم کرد

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه اول بهمن در سخنانی که در کامپالا، پایتخت اوگاندا ایراد کرد با محکوم کردن حملات اسراییل به غیرنظامیان در غزه گفت: «عملیات نظامی اسراییل باعث تخریب گسترده و کشتار غیرنظامیان در مقیاسی بی‌سابقه در دوران دبیرکلی من شده است. این دلخراش است و کاملاً غیرقابل قبول است. ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش درگیریها در سراسر منطقه خاورمیانه انجام دهیم».
رویترز نوشت: وی در ادامه سخنان خود با حمایت از راه‌حل دو کشوری اضافه کرد که امتناع از راه‌حل دو کشور کاملاً غیرقابل قبول است و انکار حق فلسطینیها برای داشتن یک کشور، تنها باعث طولانی‌تر شدن این درگیری می‌شود و این درگیری را به تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی تبدیل می‌کند.
سخنان دبیرکل سازمان ملل در حالی بیان شد که به‌گفته وزارت بهداشت غزه، ۲۵ هزار و ۱۰۵ فلسطینی در جنگ کنونی کشته شده‌اند که بسیاری از آنها کودکان و زنان بوده‌اند و شمار مجروحان فلسطینی از روز هفتم اکتبر تاکنون نیز ۶۲ هزار و ۶۸۱ نفر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d397ac51-5fed-452f-b894-a478f70efd74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات