728 x 90

داستان نادیده گرفتن طولانی‌مدت عملیات جاسوسی رژیم ایران در آمریکا

ناديده گرفتن طولانی مدت عمليات جاسوسی رژیم ايران
ناديده گرفتن طولانی مدت عمليات جاسوسی رژیم ايران

نویسنده ارشد واشنگتن فری بیکن، آدام کردو روز جمعه نهم شهریور ۹۷که در برنامه شبکه خبری One America به نام Tipping Point صحبت می‌کرد گفت دو جاسوس ایرانی که اخیراً در ایالات متحده آمریکا دستگیر شدند، بخشی از پروژه اطلاعاتی بسیار بزرگتر رژیم ایران هستند. وی گفت که «این یک داستانی است که مدت طولانی نادیده گرفته شده است».

 

عملیات جاسوسی رژیم ایران به قصد حمله تروریستی

نویسنده ارشد واشنگتن فری بیکن، در گفتگویش تشریح کرد که چطور فعالیتهای اطلاعاتی رژیم ایران به نقاط دوردست و در سراسر جهان گسترده شده است.

آدام کردو هشدار داد که مدارک زیادی وجود دارد که رژیم ایران در ایالات متحده آمریکا و نیم کره غربی فعالانه درگیر فعالیت جاسوسی است.

وی در مورد گستردگی عملیات رژیم ایران و شبه‌‌نظامیان وابسته‌اش گفت، «تنها کاری که باید بکنیم این است که به آمریکای لاتین نگاه کنیم و به‌عملیات پیچیده که حزب‌الله انجام می‌دهد تا فقط در رابطه با تجارت مواد مخدر و قاچاق تسلیحات با معافیت از مجازات عمل کند، ولی به‌صورت خیلی گسترده خودشان را در دولت کشورهای مشخص چپ‌گرای آمریکای جنوبی بنشانند».

او توضیح داد که چطور مأموران بازداشت شده رژیم ایران روی یک حمله محتمل متمرکز بوده‌اند. کردو گفت، « آنها در حال جمع‌آوری اطلاعات، در اساس جاسوسی کردن روی تأسیسات یهودی و اسراییلی اطراف شهر بودند و قصدشان این بود که یک حمله تروریستی را طراحی کنند».

 

فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران، بازداشت ۲جاسوس نوک کوه یخ

نماینده کنگره پیتر روسکام (جمهوریخواه از ایالت ایلینویز) نیز، ایرانیان بازداشت شده را به‌عنوان تنها ”نوک کوه یخ“ توصیف کرد.

سناتور باب منندز نیز درباره بازداشت دو جاسوس رژیم ایران در آمریکا گفت: این نشان‌دهنده ادامه فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان است. به همین دلیل من از دولت خواسته‌ام مواد قانون کتسا را در ارتباط با رژیم ایران با قوت اجرا کند. ما باید اقدامات خود را به‌طور چند جانبه و با متحدانمان در جهان در مورد فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران همآهنگ کنیم.

 

پس از انتشار خبر دستگیری جاسوسهای رژیم ایران در آمریکا سناتور گاردنر این موضوع را نگران‌کننده دانسته و افزوده بود، فعالتهای بدخواهانه رژیم ایران در سراسر جهان غیرقابل پذیرش است و به همین دلیل است که افزایش تحریمها علیه رژیم ایران به جا است.

 

در مورد دستگیری جاسوسان رژیم ایران، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دو مأمور حکومت ایران را که مشغول جاسوسی از مجاهدین و فعالیتهای آنها و همچنین مناطق حساس در آمریکا بودند دستگیر کردند. از این افراد اسناد و مدارکی به دست آمده و مکالمات آنان هم ضبط و ثبت شده است. ترددات این افراد به ایران و مأموریتهای آنها علیه تظاهرات و جلسات مجاهدین نیز با جزییات مشخص شده است.

دیمرس معاون دادستان کل نیز در این‌باره گفت« بخش امنیت ملی متعهد به حفاظت از آمریکا در برابر افرادی در کشور مان است که به‌طور غیرقانونی از جانب کشورهای خارجی متخاصم عمل می‌کنند. دوستدار و قربانی متهم هستند که از جانب ایران عمل می‌کرده‌اند که شامل انجام شناسایی مخالفان سیاسی و شرکت در سایر فعالیتهایی است که می‌تواند آمریکاییان را بخطر اندازد.

آدام کردو در پایان گفت که ”ایرانیها یک عملیات بسیار پیچیده جاسوسی دارند”، و تأکید کرد که این عملیات توسط شبه‌‌نظامیان و تروریستهای وابسته به رژیم ایران مانند حزب‌الله لبنان تقویت می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c39f7c5c-bcc9-4de6-907e-cb449c535eba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات