728 x 90

دادگستری آمریکا دو دلال رژیم ایران را به جرم نقض تحریم‌ها محاکمه می‌کند

دادگستری آمریکا
دادگستری آمریکا

به گزارش سایت وزارت دادگستری آمریکا ۷فروردین، داریوش نیک‌نیا ۶۰ساله از الک گروو و ریچارد لانت ۷۷ساله از لاس‌وگاس، نوادا به جرم توطئه برای صادرات کالا به رژیم ایران بعنوان کشور تحریم شده، محکوم شدند.

به گفته وکیل دادگستری آمریکا فیلیپ تالبرت، داریوش نیک‌نیا به دو سال و ده ماه زندانی و ریچارد لانت به بیست و چهار ماه بازداشت خانگی و ۷،۵۰۰دلار جریمه محکوم شدند.

بر اساس اسناد دادگاه، این دو نفر به همراه دیگران در ماه‌های می‌ تا اکتبر ۲۰۱۵ به‌طور غیرقانونی ۵۰۰ کلاهک تانک ساخت روسیه را به تهران صادر کردند. این کلاهک‌ها برای تانک جنگی روسی T-۷۲S ساخته شده بودند و باید دارای یک دوشاخه پنج پین باشند، ویژگی که برای فعال کردن یک دستگاه ارتباطی تانک ضروری است....

داریوش نیک‌نیا با استفاده از شرکت R&L Ltd. که محصولات روسیه را به فروش می‌رساند، با ریچارد لانت تماس گرفت و درخواست خرید ۵۰۰ کلاهک تانک روسی را کرد و این کلاهک‌ها را به تهران ارسال کرد. در ابتدا داریوش نیک‌نیا هزینه خرید کلاهک‌های نمونه را پرداخت کرد و در ادامه کلاهک‌هایی را در گروه‌های پنجاه تایی از ریچارد لانت خریداری کرد. با این حال، به‌دلیل مشکلاتی که تأمین و ارسال کلاهک‌های تانک به ایران داشت، معامله با موفقیت روبه‌رو نشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1c13a5f-f684-4c49-9d94-cfed616b3c74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات