728 x 90

دادگاه استیناف سوئد به صلاحیت دادگاه که از جانب وکلای رژیم و دژخیم حمید نوری به چالش کشیده شده بود، حکم کرد

دادگاه استیناف سوئد
دادگاه استیناف سوئد
  • دادگاه استیناف سوئد به صلاحیت دادگاه که از جانب وکلای رژیم و دژخیم حمید نوری به چالش کشیده شده بود، حکم کرد.
  • دادگاه استیناف سوئد در رد ادعای وکیل دژخیم مبنی بر این‌که منازعه مسلحانه مجاهدین با رژیم در قوانین سوئد قابل تعقیب نیست حکم کرد که هیچ محدودیتی در حقوق بین‌الملل برای دادگاه‌های سوئد برای رسیدگی به جنایت‌های جنگی که در داخل کشور انجام شده است وجود ندارد.
  • وکیل رژیم برای در بردن دژخیم حمید نوری از مجازات ناگزیر در یک تناقض آشکار با تمام دعاوی قبلی رژیم اذعان کرده بود فروغ جاویدان یک منازعهٔ مسلحانه غیربین‌المللی بوده و ربطی به عراق ندارد و لذا دادگاه سوئد صلاحیت رسیدگی به آن را ندارد.
  • از این پیش‌تر، دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملّی مقاومت و کنت لوئیس حقوقدان برجسته سوئدی و وکیل مجاهدین در پرونده دژخیم حمید نوری، بارها این حقیقت را با استدلالات متقن در برابر اکاذیب و جعلیات مدعیان خاطرنشان کرده بودند.
  • دکتر زاهدی و کنت لوئیس گفته بودند که رویارویی و جنگ مجاهدین خلق و خلق ایران با رژیم خمینی و دیکتاتوری دینی از ابتدای حاکمیت خمینی قبل از جنگ ۸ساله با عراق آغاز شده و ۳۳سال پس از پایان جنگ نیز ادامه داشته و دارد. کتاب قطور شهیدان و سربداران مجاهد خلق و استمرار جنگ با رژیم آخوندی تا همین امروز در خیابان‌ها و شهرهای ایران گواه همین حقیقت است.
  • مجاهدین که ۹۰درصد شهیدان قتل‌عام ۶۷ از آنهاست خواهان محکومیت دژخیم و رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل‌کشی در دادگاه سوئد و دیگر دادگاههای بین‌المللی بوده و هستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3acb1423-a6e8-4442-8ddc-68efb2ae3c01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات