728 x 90

دادگاه استیناف سوئد حکم حبس ابد را برای دژخیم حمید نوری اعلام کرد - پیام خانم مریم رجوی

دادگاه سوئد. تظاهرات ایرانیان آزاده در سوئد مقابل دادگاه
دادگاه سوئد. تظاهرات ایرانیان آزاده در سوئد مقابل دادگاه

پیام خانم مریم رجوی:

به‌دنبال محکومیت دژخیم نوری از عاملان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ در دادگاه استیناف سوئد، محاکمه خامنه‌ای، رئیسی، اژه‌ای و دیگر آمران و مسئولان قتل‌عام، ضرورت مضاعف دارد. مصونیت این جنایتکاران که کارنامه‌شان آکنده از ۴دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است تشویق به استمرار و تشدید جنایت در داخل و خارج از ایران است.

 

پیروزی مقاومت و مردم ایران با اعلام حکم حبس ابد توسط دادگاه استیناف برای دژخیم حمید نوری

تبریک به مردم ایران و بستگان شهیدان سربه‌دار

  • تظاهرات ایرانیان آزاده و بستگان شهیدان سربه‌دار در مقابل دادگاه سوئد پس از اعلام حکم حبس ابد برای دژخیم حمید نوری، فراخوان به محاکمه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌جرم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت
  • شعار تظاهر کنندگان در مقابل دادگاه سوئد: پیام به جان جانان، حاضر حاضر تا پایان، ما نسل شصت و هفتیم پیروز و بی‌شکستیم، دادخواه سی هزاریم، پیروز و استواریم، با نام سربداران، آتش بر این جانیان

 

  • حکم دادگاه: تحقیقات در این پرونده قویاً این را تأیید می‌کند که درگیری مسلحانه بین مجاهدین و رژیم ایران آن‌قدر طولانی‌مدت و با شدت بوده است که در زمان وقوع جرایم ادعایی به حد درگیریهای مسلحانه غیربین‌المللی رسیده بود.
  • از تحقیقات مشخص می‌شود که مجاهدین دارای چنان سازمان و ساختاری بودند که این گروه را می‌توان هم‌چنین یک نیروی مسلح سازمان‌یافته در نظر گرفت.
  • این به‌خصوص با در نظر گرفتن ساختار رهبری مجاهدین، دسترسی آن به تجهیزات جنگی، توانایی طراحی و اجرای عملیات نظامی و این واقعیت که آنها در کمپ اشرف یک رهبری متمرکز داشتند مستند شده است.
  • این مبین آن است که درگیری بین مجاهدین و رژیم ایران، اگر به‌عنوان بخشی از درگیری مسلحانه بین‌المللی بین عراق و ایران در نظر گرفته نشود، در زمان حوادث ادعایی حداقل باید به‌عنوان بخشی از یک درگیری مسلحانه غیربین‌المللی تلقی شود.
  • بدیهی است که عراق و مجاهدین در زمان انجام اقدامات، منافع مشترکی در مبارزه با رژیم ایران داشتند.
  • اما به نظر دادگاه تجدیدنظر، دلیلی وجود ندارد که در مورد دخالت مجاهدین در درگیری مسلحانه بین‌المللی بین ایران و عراق ارزیابی دیگری جز آنچه قبلاً دادگاه اول انجام داده، انجام بدهیم.

 

رویترز (۲۸آذر): دادگاه تجدیدنظر سوئد روز سه‌شنبه حکم مجرمیت و حبس ابد صادر شده برای یک مقام سابق ایرانی را که سال گذشته به‌دلیل مشارکت در اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در ایران در سال ۱۹۸۸ محکوم شده بود، تأیید کرد.
در سال ۲۰۲۲، حکم دادگاه منطقه استکهلم، حمید نوری را به‌قتل و جرایم جدی علیه قوانین بین‌المللی مجرم شناخته بود.

 

خبرگزاری فرانسه: دادگاه سوئد حکم حبس ابد مسئول سابق زندان ایران را تأیید کرد.

سایت سونسکاداگ بلادت: حکم حبس ابد برای حمید نوری - دادگاه استیناف سوئد حکم دادگاه منطقه‌ای را به جرم قتل و نقض فاحش قانون بین‌الملل در ایران را تأیید کرد. دادگاه استیناف سوئد حکم حبس ابد برای جلاد لیست‌گذاری شده حمید نوری را تعیین کرد. او پس از اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در زندان ایران در سال ۱۹۸۸ محکوم به نقض فاحش قوانین بین‌المللی و قتل می‌باشد. رابرت گرین، مشاور دادگاه استیناف در بیانیه‌یی مطبوعاتی می‌گوید: «ما این ارزیابی را انجام داده‌ایم که مدارک دادستان در بخش‌های مهم قوی و قانع‌کننده است و دادگاه منطقه اساساً ارزیابی درستی انجام داده است زمانی که پیگرد قانونی را اثبات کرده است».

 

استکهلم- جشن پیروزی ایرانیان آزاده و دادخواهان جنبش دادخواهی در مقابل دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری

سخنان وکیل کنت لوییس وکیل سازمان مجاهدین بعد از اعلام حکم دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری ۲۸آذر۱۴۰۲

تقدیراز وکیل کنت لوییس وکیل سازمان مجاهدین بعد از اعلام حکم دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری ۲۸آذر۱۴۰۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f493d8c2-7788-44dc-9581-92fa11d410a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات